בפגישה שהתקיימה היום (א') בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרת התחבורה מירי רגב ושר האוצר בצלאל סמוטריץ, הוחלט ''לחבר'' את ישראל ברכבת מקריית שמונה ועד אילת.
על פי הסיכום שהושג, בשבועיים הקרובים תוגש לאישור הממשלה הצעת מחליטים, שבמרכזה הקמת רשת רכבות מצפון לדרום, ורכבת מהירה עד אילת.
קו הרכבת לאילת יופעל באמצעות "רכבת קליע" מתקדמת המסוגלת להגיע למהירות של 250 קמ''ש. בנוסף להסעת נוסעים ותיירים במהירות ובנוחות ממרכז הארץ לאילת, הקו ישמש גם להעברת מטענים ועל כך מבוססת ההיתכנות הכלכלית של הפרויקט, מהגדולים והמורכבים שבוצעו אי פעם בישראל.
הקו לאילת מתוכנן לשמש כמסלול מהיר ומשתלם להובלת סחורות מהמזרח לים התיכון ולמדינות אירופה. הקו יהווה חלופה אטרקטיבית לתעלת סואץ העמוסה, אשר הובלת סחורות דרכה מייקרת ומאריכה את זמני ההובלה, ונתונה לסיכונים ולעיכובים כפי שראינו לאחרונה כאשר ספינת מכולות נתקעה בתעלה והשביתה את פעולותיה למספר ימים.
במקטע הצפוני "המסילה המזרחית" כוללת שלושה מקטעים עיקריים: המקטע המרכזי, לאורך תוואי הרכבת ההיסטורי בין חדרה ולוד, מצוי בשלבי ביצוע מתקדמים ועתיד להיפתח במהלך השנתיים הקרובות. המקטע הצפוני, שימשיך מחדרה צפונה דרך בית שאן ועד קרית שמונה, נמצא בשלבי תכנון מתקדמים; במקטע הצפוני של המסילה מתוכנן חיבור בסמוך לבית שאן אל המסילה הירדנית, שגם הוא שחזור של תוואי היסטורי שפעל בעבר. החיבור ימשיך אל הפרויקט השאפתני "מסילות השלום", אשר ייצרו חיבור יבשתי בין הים התיכון ובין המפרץ הפרסי.
שרת התחבורה מירי רגב: "זהו רגע גדול ומרגש ביותר עבורי ועבור כל עם ישראל. רבים התייחסו בחוסר אמון לחזון שהצגתי כבר בקדנציה הקודמת שלי במשרד התחבורה על הקמת המסילה המזרחית, ועל הקמת הרכבת המהירה לאילת שתהיה אחד פרויקטים התשתיתיים הגדולים ביותר שבוצעו בישראל אי פעם. אני שמחה לבשר כי החזון שנתפס כחלום רחוק קורם בימים אלה עור וגידים, וייכנס לשלבי תכנון וביצוע כבר בשנים הקרובות.
''אני רוצה להודות לראש הממשלה בנימין נתניהו שהוביל את המהלך והנחה את גורמי האוצר לשתף פעולה עם משרד התחבורה, על מנת להביא בשורה אדירה לאזרחי מדינת ישראל בדמות רכבת מקריית שמונה ועד אילת", כך רגב.