הכנסת ספר התורה
הכנסת ספר התורהצילום: מאיר בן לולו

אלפי בני אדם השתתפו בליל ל"ג בעומר במעמד הכנסת שני ספרי תורה לתלמוד תורה הראם בשכונת הר נוף בירושלים.

שני ספרי התורה הוכנסו לעילוי נשמתם של שני תלמידים שלמדו באותה כיתה בתלמוד תורה הראם, עזי קולטאי ז"ל שנספה באסון מירון לפני שנתיים, ואריה שצ'ופק הי"ד שנרצח בדרכו לישיבה ממטען חבלה שהתפוצץ בכניסה לירושלים.

המעמד היה מרגש לאור העובדה שאת הספר תורה שהוכנס לעילוי נשמת אריה שצ'ופק הי"ד תרמו הילדים של התלמוד תורה. למעשה זה התחיל הרבה לפני שאריה נרצח. מלמד בתלמוד תורה הציע לעשות בתלמוד תורה מבצע ענק של איסוף בקבוקים כדי לקנות תמורת דמי הפקדון ספר תורה לבית מדרש של התלמוד תורה.

תוך ימים ספורים המבצע צבר תאוצה והרבה אנשים משכונת הר נוף שמרו בקבוקים ובימי ראשון הביאו לתלמוד תורה עשרות שקיות עם בקבוקים. גם בית הספר בית יעקב בשכונה נרתמו ואספו ואחרי כשנה הגיעו לכמות עצומה של כשלוש מאות אלף בקבוקים.

אחרי כשנה מתחילת האיסוף כאמור, הגיעה הבשורה המרה על פטירתו של אריה שצ'ופק בפיגוע. בדרך לישיבה בבית מאיר, בעודו מחכה להסעה בכניסה לעיר אירע הפיגוע הנורא שהעלה אותו בסערה השמיימה וגדע את חיו. "אריה היה בן עליה, חייכן ומאיר פנים לכל אחד שהתאמץ כל חייו לעלות ולהתקדם. בשעת הלוויה החליט נדיב לב בשכונה להתגייס להתרים ולהשלים את הסכום הכספי החסר ולהכניס את הספר גם לעילוי נשמתו של אריה", מספרים חבריו.

הספר השני הוכנס על ידי משפחת קולטאי לעילוי נשמת בנם עזי ז"ל שיום לג בעומר הוא יום הייארצייט השני שלו. "פרידה מחבר כל כך טוב, חבר של אמת, עדין נפש, בעל חסד יוצא דופן, אכפתי ורציני מאוד בלימוד".

השנה בל"ג בעומר כל ילדי התלמוד תורה ומשפחותיהם בליווי חברים ומכרים ואלפי תושבי השכונה באו לשמוח בהכנסת הספרים. התהלוכה הגיעה לתלמוד תורה, שם המשיכו בריקודים כל הילדים-תורמי הספר תורה -אוספי הבקבוקים.

לאחר תפילת ערבית עברו כולם למעמד של הדלקת המדורה. בהדלקת המדורה, כובדו האבות קולטאי ושצ'ופק. גם משה לאון ראש עיריית ירושלים השתתף במעמד ההדלקה ונשא דברים.

בהמשך הערב הילדים השתתפו בסעודת מצווה בה נשאו דברים מנהל התלמוד תורה ר' נפתלי שרייבר, המלמד ר' אבינועם מרק , הרב רובין רבה של שכונת הר נוף, ור' בנימין פינקל משגיח בישיבת מיר, נשיא התלמוד תורה וחבר מועצת גדולי התורה. בסוף הסעודה כל ילד קיבל תשורה סידור מנחה מעריב עם ברכת המזון וכל ילדי התלמוד תורה קיבלו על עצמם לברך ברכת המזון מתוך סידור.

הכנסת ספר התורה עם ליאון
הכנסת ספר התורה עם ליאוןצילום: מאיר בן לולו