
הרב מאיר מאזוז, תקף בעלונו השבועי את הרב ד"ר בנימין צבי לאו ראש מיזם 929 שכיהן שנים כרב בית כנסת הרמב"ן בשכונת קטמון בירושלים, בעקבות יחסו לתנא רבי מאיר.
"יש דבר אחד שצריך להתריע עליו. הלך בדרך לא טובה בכלל וכתב סיפור על רבי מאיר שהוא נכשל באשת איש. מאיפה מצאת טובה בכלל את הסיפור הזה? מצא אותו באיזה ספר – 'חיבור יפה מהישועה', מתקופת הגאונים. אבל זה סיפור מזויף מתוכו, בלי להוכיח ממקומות אחרים", אמר הרב מאזוז.
"ואע“פ שזה לא מובא במדרש ובגמרא, הוא אומר: ככה כתוב בספר מתקופת הגאונים", המשיך הרב מאזוז להסביר. "אבל קודם כל, יכול להיות שזה הוספה של מישהו, כי הסיפור כולו מזויף מתוכו. הוא מעתיק אותו מספר 'סדר הדורות', וחוזר עליו פעמיים בספרים שלו, יש לו ספר 'חכמים, תנאים ואמוראים'. וכל מה שאומרים חכמים הוא לא מאמין להם, אם כתוב בדברי חכמים שאלכסנדר מוקדון השתחווה לפני כהן גדול (יומא דף ס“ט ע“א, וזה כתוב גם במגילת תענית) הוא לא מביא את הסיפור הזה, זה לא מעניין אותו, זה לא יכול להיות... ככה הוא סובר".
הרב מאזוז הביא בראשית דבריו את הסיפור לפי גרסת הרב בני לאו: "וככה הסיפור שהוא מביא על רבי מאיר. פעם אחת הוא התארח בבית יהודה הטבח והשתכר, והאיש לא בביתו, ואשתו של יהודה פיתתהו ונכשל בה. למחרת היא אמרה לו: נכשלת בי והביאה לו סימנים, והוא היה בצער גדול. אמר: מה אני אעשה? הלכו לראש ישיבת בבל. וראש ישיבת בבל אמר שהתיקון שלו שילך לגוב האריות. אם האריות נגעו בו – אז שימות כפרה, ואם לא נגעו בו – סימן שהוא צדיק. ומה היה בסוף? מספרים שם שבלילה ראשון באו אריות, הריחו אותו וחזרו. בלילה שני באו עוד פעם ולא עשו כלום. בלילה השלישי בא אריה אחד, נתן לו מכה על הצלע שלו, ולקחו אותו הרופאים לטפל בו. והוא מאמין בסיפור הזה, ואומר שרבי מאיר נכשל. אבל זה סיפור מזויף".
"קודם כל, איך לאשה שפיתתה אין כלום, והוא צריך להיכנס לגוב האריות? הרי כתוב בתורה (ויקרא כ‘, י‘) ”מות יומת הנואף והנואפת“, לא קרה לה כלום, והוא נענש? וכל שכן שהוא היה שיכור כלוט. דבר שני, מה עם איסור יחוד? איך הוא יכול להיות בבית אחד והאישה נמצאת שם? זה לא יכול להיות. ודבר שלישי, למה הוא הלך לראש ישיבה בבבל? הרי רבי מאיר היה תלמיד של רבי עקיבא, מה הכניס אותו לראש ישיבת בבל? הסיפור הזה שקר. מזויף ומוכחש מתוכו מראשו ועד סופו", מצהיר הרב מזוז.
"בספר שלי שקיבלתי במתנה מרבי שלמה קרעי, כתבתי שם: זה זיוף ראשון, והזיוף השני וכו‘. והתמוה מכל שכתוב שם שרבי מאיר בא לעשות את החגים בירושלים, ולכן מפורים כבר היה בביתו של יהודה. רבי מאיר יעשה חגים בירושלים? הרי כבר נחרב הבית, איזה חגים יעשה בירושלים? ולמה שמפורים הוא ישאר בביתו של יהודה? מפורים עד פסח, מי שומר עליו? זה מזויף, בני אדם מחפשים עלילות, מחפשים שטויות והבלים", סיכם הרב מאזוז.