עו"ד יצחק בם
עו"ד יצחק בםצילום: ערוץ 7

החייל איתמר ססובר, שהושעה מתפקידו בדובר צה"ל בעקבות פרסום בעיתון "הארץ" לפיו נפגש עם חבריו העובדים במשכן הכנסת וביקר בלשכת השר יצחק וסרלאוף, שלח מכתב התראה בטרם נקיטת הליכים משפטיים למו"ל העיתון עמוס שוקן ולכתב הצבאי של העיתון יניב קובוביץ' באמצעות עורך דינו יצחק בם.

במכתב ההתראה נכתב כי "לאמיתו של דבר, מר ססובר אכן ביקר בכנסת ונכנס ללשכתו של השר וסרלאוף, אך הוא לא נפגש עם השר, אלא עם חברו האישי, אשר עובד בלשכת השר ועם חבר אישי נוסף, העובד בלשכתו של השר בן גביר. הפגישה הייתה אישית ולא נגעה לעניינים פוליטיים".

"אין באמור בכותרת הכתבה אמת – מר ססובר לא נפגש עם השר וסרלאוף, אלא עם חבריו האישיים שהנם עובדי לשכותיהם של השרים. בכך מר ססובר לא עבר על פקודות הצבא, שאינן אוסרות להיפגש עם חברים אישיים, גם אם הם עובדי לשכותיהם של שרים, וגם אם הפגישה נערכת במקום עבודתם. המפרסם אף לא טרח לנסות לברר את העובדות עם מר ססובר, או עם לשכת השר", כותב ססובר.

עו"ד בם הוסיף: "בהתאם לפסיקת בית המשפט העליון, יש לראות בכותרת הכתבה יחידה עצמאית וגם אם גוף הכתבה מפרט ומדייק את הנאמר בכותרת, אין גוף הכתבה יכול לעקור את עוקצה של לשון הרע שבכותרת".

לאור זאת, כתב עו"ד בם לשוקן וקובוביץ' כי הם מתבקשים לפרסם תיקון והכחשה לנוסח הכתבה המקורי, ולהבהיר כי ססובר אכן תועד יוצא מלשכת השר, אך לא נפגש איתו. עו"ד בם הסב את תשומת ליבם של שוקן וקובוביץ' לכך כי במידה ולא יעשו כן, "הוראות סעיף 17 לחוק איסור לשון הרע קובעות כי ככל שלא יפורסמו תיקון או הכחשה, תישלל מאמצעי התקשורת הגנה לפי סעיף 15 לחוק" - הסעיף המעגן הגנת עיתונות אחראית.

בכותרת המשנה של כתבה שפורסמה באתר 'הארץ' פרסם יניב קובוביץ' כי ססובר הושעה לאחר שתועד בכנסת לצידו של דוברו הנוכחי של השר בן גביר, ולאחר שנפגש עם השר יצחק וסרלאוף. אלא שבגוף הכתבה כתב קובוביץ' בפירוט כי ססובר "תועד שלשום במסדרונות הכנסת כאשר יצא מלשכתו של שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף".

השר וסרלאוף פרסם בחשבון הטוויטר שלו הכחשה כי נפגש עם ססובר וכתב: "האמת שלא ידעתי בכלל שססובר היקר היה אצלי בלשכה ולא נפגשנו, אבל שימו לב לשקרים של ה"עיתונאי" יניב קובוביץ': בכותרת: נפגש בכנסת עם השר וסרלאוף. בגוף הכתבה: תועד כאשר יוצא מלשכתו של השר וסרלאוף". בנוסף, קרא השר וסרלאוף לססובר לתבוע את קובוביץ'.

תגובת דובר צה"ל: "החייל הושעה מתפקידו עד לסיום הבירור בעניינו".