ניצב סיגל בר צבי
ניצב סיגל בר צביצילום: כנס הרצליה

ראש אגף המבצעים במשטרה, ניצב סיגל בר צבי, קוראת להכריז על מצב חירום בעקבות האלימות הקשה בחברה הערבית שגובה קורבנות כבר מדי יום.

בכנס הרצליה באוניברסיטת רייכמן אמרה היום (ג') בר צבי: "אנחנו בצרות. יש בעיה. נושא ביטחון הפנים לא מקבל את הקשב הראוי לו מגורמי המדינה. חסרה רגל במארג הביטחון הלאומי שנקראת ביטחון פנים, כמו המחסור הקיצוני בכוח אדם. מתייחסים באדישות לביטחון הפנים עד שזה מגיע למקומות קשים. המשטרה נחלשה - וזה סימן לא טוב של חברה שלא יכולה לתפקד בצורה אופטימלית. נושא כוח האדם הוא המרכזי והמשמעותי".

ראש אגף המבצעים במשטרה אמרה כי אחת מהחוליות של החברה הישראלית קרסה לתוך עצמה, כלשונה. ''הרחוב הערבי עייף, שבור ומותש נוכח המצב בו ארגוני הפשע שולטים, ואתה תפנה אליהם אם יקרה לך משהו, ולא לשלטון החוק. זה אבדן אמון, ואנחנו חייבים להכריז על מצב חירום לאומי".

בר צבי קוראת לפתור את ההפרדה בין המשטרה לשב"כ בתפר הפלילי-לאומני: "הגבולות שאנחנו מייצרים מכשילים אותנו. אם ערבי תקף אדם ברכבת בירושלים - ואני צריכה לברר מיד אם זה לאומני או פלילי כדי לדעת אם אנחנו מטפלים או שב"כ, זה מצב לא נכון ולא תקין".

על יחסי המשטרה והשר הממונה בן גביר אמרה בר צבי כי "יש תמיד מורכבות ביחסים בין דרג מבצע לדרג מדיני. לאורך השנים לא טרחו להגדיר בצורה ברורה את ההבדל בין הכתבת מדיניות לבין הכתבת פעילות מבצעית, שדרג מדיני לא אמור להיכנס אליה".