איתמר בן גביר
איתמר בן גבירצילום: חופשי

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומפלגת עוצמה יהודית הגישו תביעת לשון הרע על סך 200,000 שקלים נגד ח"כ לשעבר בוגי יעלון.

זאת בעקבות דברים שאמר לאחרונה יעלון בפודקאסט של עיתון 'הארץ': "אני רואה את המוות לערבים של איתמר בן גביר, עם חבורה שהולכת מאחריו".

בכתב התביעה, שהוגש לבית משפט השלום בירושלים, באמצעות עו"ד ישי גיספן, נכתב אודות דבריו אלו של יעלון: "המדובר בהוצאת לשון הרע בכוונה לפגוע בתובע. אמרות אלו מייחסות לתובע הן תמיכה ברעיון של "מוות לערבים" והן הבעתו בפועל באמצעות קריאות "מוות לערבים" או תמיכה בהן, כאשר לפי הטענה השקרית, הולכת אחרי התובע "חבורה" כזאת, כאשר טענה זו בשקר יסודה. הבעת ביקורת ודעה כלפי התובע הינה דבר מקובל וראוי, אך הפער בין חופש הביטוי לבין הוצאת שקרים שכאלו על התובע באופן שפוגע בו ובתובעת באופן ממשי, לא מתקבל על הדעת. בעניין זה יודגש ויובהר כי התובע שב ומדגיש בכל הזדמנות שהוא לא מכליל את כל הערבים, וכי הוא דוגל בעונש מוות למחבלים!!! להבדיל מהכללת הערבים כולם".

"פרסומיו השקריים של הנתבע אינם עומדים בקנה אחד עם המציאות", נכתב עוד. "התובע אינו בוחל לדבר בלשונו שקר ואינו בוחל באמצעים בכדי להשיג את מטרותיו, ואף אינו שם על ליבו את מידת הפגיעה שנפגע הצד השני ממעשיו".

עו"ד גיספן מוסיף ומציין כי "התובעים נפגעו בצורה ישירה מפרסומיו של הנתבע, אשר שם לו למטרה לפגוע בתובעים, להשחיר את שמם ולהטות את דעת הציבור נגדם. זאת עשה בצורה שיטתית, מתוך מחשבה ובכוונה לפגוע".

"אם הח"כ הכושל לשעבר יעלון חושב שהחסינות שמוענקת לו מטעם הכנסת היא נצחית - הוא טועה טעות מרה. לאוסף השקרים וההכפשות של יעלון יהיה מחיר. נגמרו הימים בהם השמאל הקיצוני מעליל שקרים על נבחרי הימין והם שותקים. ניפגש בבית המשפט", אמר בן גביר.