
מקורבו של הראשון לציון, הרב יצחק יוסף, הרב דוד אוחיון, ראש פורום רבני הערים, קובע כי מכתבו של הרב יוסף ולפיו הוא אינו מעוניין להמשיך בכהונתו מעבר לתאריך שנקבע מראש איבד מהרלוונטיות שלו שהייתה תקפה למועד כתיבתו, בחודש כסליו.
בראיון לערוץ 7 רואה הרב אוחיון בחומרה את פרסום המכתב חודשים רבים לאחר שנכתב. "לא נכון עשה מי שעשה ופרסם. מי שעשה זאת חטא למטרה. יש התכתבויות ודברים שאדם חושב בשעה מסוימת לפי נתונים מסוימים קיימים באותה נקודת זמן".
"לפי מה שידוע לי, הדברים נכתבו בכסלו ומים רבים עברו בירדן מאז, כמה מהמורות ובעיות צצו מאז והראשון לציון מוכן לתרום מעצמו למען כבוד הרבנים בבחינת עת לעשות לה' הפרו תורתך ולהמשיך את הכהונה שלו לעוד חצי שנה מזמנו, אבל מיד בפזיזות ובזחיחות הדעת הלכו והפיצו כתב שנכתב באופן חברי ומשפחתי ומנופפים בו כאילו הוא עדכני לזמן הזה", אומר הרב אוחיון ומוסיף: "זה כמו לאכול אוזני המן בחנוכה. זה אותו דבר".
"לא מתאים ולא ראוי לפרסם מבלי לשאול את הרב אם הוא מסכים ואם המכתב אוטנטי והאם זו אכן כוונתו. היום אנחנו יודעים שזו לא כוונתו. בוודאי שהוא רוצה להציל את עולם הרבנות ואת עולם התורה הספרדי ובכלל. זה אחד התפקידים החשובים שלו".
על דחיית מועד הבחירה אומר הרב אוחיון כי הצעד נצרך על מנת שניתן יהיה לקיים את הבחירה מתוך שיקול דעת ומתן כבוד ראוי לכל הצדדים. התמשכות הזמן אמנם יכולה להוביל לגרירת מחלוקות וכיוצא באלה, אך "זה נותן את זמן הנדרש לפתור את הבעיות".
לטעמו של הרב אוחיון על מנת לשמור על כבוד הצדדים כולם נכון אולי לבחון את רעיון הפיצול בין תפקיד הרב הראשי לתפקיד נשיא בית הדין הגדול, כפי שהוצע בתקופת ממשלת בנט, אם כי, הוא מעיר, אז הועלתה הצעה זו על מנת לבטל חלק מסמכויות הרב הראשי. "הוא עשה זאת אז לרעה ולא לטובה", אומר הרב אוחיון ומוסיף כי "אפשר לחשוב על הכיוון הזה אבל לטובה, לפצל את התפקיד מה שיניח את דעתם של המועמדים לתפקיד".
ומה באשר לאופן בו נכון וראוי לאריה דרעי לנהוג כאשר אחיו מועמד מעבר אחד ובנו של הרב עובדיה יוסף הוא המועמד מהצד שמנגד? על כך אומר הרב אוחיון "אני לא מקנא ברב אריה. אני יודע שבחכמתו ובסיעתא דשמיא שיש לו הוא יכריע כדעת תורה, אבל זה כמו משפט שלמה, להכריע בין שני גדולים שאין אחד נופל מחברו, האחד הוא אחיו והאחר הוא אחיו בתורה ובהקמת התנועה. הקושי קיים ולכן דחיית הבחירה נותנת את ההזדמנות לכבד את שניהם, כל אחד לפי מעלתו, ולמצוא פתרון מכובד לשני חכמי התורה הללו".
