תחבורה ציבורית בירושלים
תחבורה ציבורית בירושליםצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אדם נכה בעל רקע נפשי התלונן למשרד מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור בטענה כי מפעילי התחבורה הציבורית פוגעים בפרטיותו.

המתלונן, מחמת נכותו, זכאי להנחה בנסיעות בתחבורה הציבורית. לטענתו, בעיר מגוריו כל אימת שהוא עושה שימוש בתחבורה הציבורית, מופיע פרופיל "נכה" על גבי הקבלה והדבר גורם לו לעוגמת נפש רבה.

הוא המחיש כדוגמא כי כאשר הוא עולה על אוטובוס עם שכן שאינו מודע לנכותו הנפשית ועשוי ללמוד עליה בגין אותה קבלה, הוא נבוך עד כדי כך שהוא מעדיף להימנע משימוש בכרטיס שיקנה לו את הזכאות להנחה.

המתלונן אף ציין כי פנה בנושא למשרד התחבורה, לביטוח הלאומי ולמספר חברי כנסת, אולם אף גורם לא קידם את הטיפול בסוגיה שכל תכליתה היא כיבוד זכותו לפרטיות ולכבודו כאדם.

בעקבות התלונה למבקר המדינה הודיע המשרד כי הנחה את מפעילי התחבורה הציבורית להדפיס קוד זכאות על גבי הקבלה המופקת לנוסע, וזאת במקום המלל "נכה" המופיע כיום.