תיעוד מהמסוק: התקיפה בג'ניןדובר צהל

דובר צה"ל הודיע בהמשך לפעילות כוחות הביטחון היום (ב') בג'נין כי כלל הכוחות וכלי הרכב יצאו מהעיר.

לאורך הפעילות הוזנקו מסוקי סער לחילוץ נפגעים וחילצו לוחמים מהשטח. מסוקי קרב הוזנקו לאירוע והפעילו אש לסיוע הכוחות בשטח. במהלך הפעילות ירו מחבלים בנשק קל לעבר המסוקים וזוהו מספר פגיעות.

במהלך הפעילות נפצעו שבעה לוחמים באורח קל ובינוני. לוחם נוסף פונה באורח קל לטיפול רפואי בבית חולים לאחר שנפצע מרסיסים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר בבית החולים רמב''ם בחיפה את המסתערבים ולוחמי מג"ב וצה''ל שנפצעו במבצע שאירע הבוקר בג'נין ללכידת מחבלים מבוקשים.

תחילה ביקר נתניהו את לוחמי יחידת המסתערבים של מג"ב איו"ש: רס"מ ת', רס"ב א' וסמ"ר ב', ובהמשך את רס"ל י', לוחם יחידת עוקץ, ואת סמל אבייה טרונך, לוחם בסיירת צנחנים.

ראש הממשלה שמע ממנכ"ל בית החולים פרופ' מיקי הלברטל וממנהל מחלקת הטראומה ד"ר האני בחוס על מצב הפצועים ועל הטיפול הרפואי שקיבלו. בנוסף, שוחח רה"מ נתניהו עם לוחמי יחידת המסתערבים של מג"ב איו"ש, שביקרו את חבריהם בביה"ח ושמע מהם על השתלשלות האירועים הבוקר בג'נין.

נתניהו אמר בהצהרה לתקשורת בתום הביקור: "אנחנו מכים בטרור בעוצמה ובנחישות. בחודשים האחרונים אנחנו חיסלנו ועצרנו מספר שיא של מחבלים. כך היה גם בפעולה באזור ג'נין. כוחותינו חיסלו כמה מחבלים ועצרו אחרים, נתקלו במערב אש ופעלו בצורה יוצאת מן הכלל.

''ביקרתי עכשיו את הפצועים, אנשים מרשימים ביותר. צריך לציין שהם באים מכל חלקי החברה הישראלית וצריך לראות את זה, לוחם דרוזי, לוחם ממוצא אתיופי ולוחם שעלה לפני עשרות שנים מאוקראינה לצד לוחמים אחרים. פשוט מרגש לראות אותם מושיטים יד אחד לשני, כתף אל כתף, וכיצד הם פעלו בשטח כדי לחלץ את חבריהם.

''זו הנחישות, זו העוצמה וזו המחויבות שלנו להילחם בטרור באשר הוא. אנחנו נמשיך לעשות את זה, וכשאתם פוגשים את הלוחמים האלה אתם מבינים שלעם ישראל ולמדינת ישראל יש במה להתברך''.

עוד אמר נתניהו: ''אני רוצה להודות גם לרופאים, לצוות הרפואי, לאחיות והמנתחים על הטיפול היוצא מן הכלל שאתם נותנים ללוחמים שלנו. זו חלק מהעוצמה של החברה בישראל".

המפכ"ל ומפקד מג"ב ביקרו את הפצועים מהמארב בג'ניןצילום: דוברות המשטרה

גם מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי, מפקד משמר הגבול ניצב אמיר כהן ומפקד מרחב מג"ב איו"ש, תת ניצב ברק מרדכי, ביקרו את לוחמי יחידת המסתערבים של מג"ב איו"ש ולוחמי צה"ל אשר נפצעו הבוקר (א') במהלך פעילות לסיכול טרור בגזרת ג'נין ומטופלים בבית החולים רמב"ם.

סמ"ר ב.ג ורס"מ ת.כ, לוחם וחובש ביחידת המסתערבים, סיפרו למפכ''ל: "נורתה עלינו 'אש כבדה' והושלכו לעברנו מטענים ממספר מוקדים, יחד עם הכוחות הצלחנו לעצור את המבוקשים ולפגוע במספר רב של מחבלים, ברגע שהכוח נפגע אני ועוד חובש בכוח התחלנו לטפל בלוחמים ותוך זמן קצר הגיעו אלינו פראמדיקים וכוחות נוספים. אנחנו נחושים להחלים ולחזור לחברים ולפעילות במהרה".

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב שבתאי, העניק ללוחמים ספר תהילים ואמר: "פעלתם במקצועיות, תחת סיכון במשימה מורכבת ולסיכול חשוב של טרור, אני גאה בכם ומאחל לכם החלמה מהירה. אנחנו נמצאים במציאות ביטחונית מאתגרת, לוחמי מג"ב, משטרת ישראל, כוחות צה"ל, שב"כ וכלל גופי הביטחון מעבירים מסר ברור, נשים יד על מחבלים ופעילי טרור בכל מקום שנדרש. נחזק ונלווה את הפצועים, מודה לגורמי הרפואה על הטיפול המסור בכוחותינו".

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן: ''פעלתם כמצופה מכם, בקור רוח ומקצועיות, אנחנו נחושים ומתעקשים להמשיך לפעול יחד עם כלל גופי הביטחון בכל מרחב שנדרש בכדי לסכל את המחבלים ב'חצר ביתם', בטרם יצליחו לפגוע באזרחי מדינת ישראל. אני גאה בכם, נלווה ונחזק אתכם ואת משפחותיכם. החלמה וחזרה מהירה לשגרה''.

כאמור, במבצע מעצרים שהסתבך בג'נין ונמשך שעות ארוכות נפצעו הבוקר שני לוחמי צה"ל וחמישה לוחמי מג"ב. בבית החולים העמק בעפולה מאושפז לוחם מג"ב שנפצע באורח בינוני עד קשה, יתר הפצועים מאושפזים בבית החולים רמב"ם בחיפה כאשר מצבם מוגדר קל עד בינוני.

הלוחמים נפצעו לאחר שלפחות שלושה מטענים רבי עוצמה התפוצצו מתחת לרכב הממוגן "פנתר" שבו נסעו. דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, מסר כי מבצע החילוץ של לפחות חמישה כלי רכב שנפגעו ממטעני חבלה עם יציאת כוחות הביטחון מג'נין "יימשך עוד שעות", כלשונו. הוא הוסיף כי יש שליטה מלאה באירוע. מיד לאחר הפיצוץ החלו חילופי אש כבדים עם מחבלים שירו אל הכוחות גם מתוך מסגד במקום.

מטרת הפעילות שהחלה לפנות בוקר היתה לכידת שני מבוקשים החשודים בטרור - פעילי חמאס והג'יהאד האיסלאמי. כלב של יחידת "עוקץ" שהיה באותו רכב שעלה על מטענים נפצע גם הוא בפעילות.