אהוד בנאי
אהוד בנאיצילום: אורית פניני

השנה הנוכחית הייתה מהאינטנסיביות בדרך המוסיקלית של אהוד בנאי שנעה בין המופע המשותף עם תום כהן ותזמורת ירושלים מזרח ומערב, למופע בשתי גיטרות עם נושי פז שאיתו הגיע הכי קרוב לקהל.

אליהם התווסף סיבוב ההופעות הראשון של 'קו אחורי', להקת פועלי הבמה שהתחילה במחסן של חברת ההגברה ב2020 כהוקרה לאנשים שגורמים למוסיקה לקרות, והתגבשה עם הזמן ללהקה שמפגישה בין פולק, Pאנק אקוסטי, דאב ואנרגיית מועדונים מעושנת. בנאי עצמו, אגב, התחיל את דרכו כפועל במה של שלישיית הגשש החיוור.

במקביל גיבש בנאי הרכב נגנים חדש, יחד איתם ובניהולו המוסיקלי של נושי פז, הם לקחו את השירים המוכרים, פירקו והרכיבו אותם מחדש עם פלטת צבעים אחרת שמשלבת אוויר וספייס בין הצלילים עם עוצמה ורגש . בנוסף שייף אהוד שירים חדשים עד שהבשילו לצאת לאור, "איש הצל" הוא השיר הראשון לאחיו שיצאו בהמשך.

“נושי פז ואני התחלנו לעבוד על השיר 'איש הצל' באולפן הקטן שהיה לו ברחוב רש"י", מספר בנאי, "חיפשנו צליל אקוסטי חריף עם עוצמה, עומק ומתח של מינימליזם שמשאיר מקום להדהוד בין הצללים של הצלילים".

"ברגע שהרגשנו שהגענו אל הסביבה הנכונה, המשכנו את ההקלטות באולפני העוגן וסיימנו אותם באולפן של נאור בן מאיר בדרום תל אביב, בחדר שבזמנו עבדתי בו קרוב לעשר שנים. בחזרה אל נקודת המוצא, עת ישבתי לבדי”.

"לכל הנבראים בעולם יש צל, בין שיהיה אדם בהמה עץ אבן או עשב השדה, שלא יהיה אחד משיג את גבול רעהו, צלו מורה על הווייתו בעולמו ובמקומו" (רבנו בחיי על התורה).

"עד שיפוח היום ונסו הצללים (שיר השירים) הצללים ולא הצל, כי הם שניים באדם, בבואה ובבואה דבבואה".
(רבנו בחיי)