פרסום
פרסוםצילום: FREEPIK

אם בתחילת העשור הקודם אנשי עסקים עוד היו סקפטיים לגבי השימוש באינטרנט לפרסום עסקים והבאת לקוחות חדשים לעסק, הרי שכיום אין בעל עסק כמעט שלא רוצה לפרסם את העסק שלו באינטרנט. כל בית עסק חדש שקם מכיר בחשיבות של פרסום דיגיטלי ומקדיש את רוב תקציבו לעניין זה.

כדי לפרסם את העסק בצורה הטובה ביותר ולהביא תוצאות סביר להניח שתצטרכו לעבוד עם חברה לשיווק באינטרנט הנחשבת למנוסה וטובה בתחום. עם ההיצע הרב של אנשי המקצוע בתחום חשוב שלא ליפול על חברה שתעשה לכם יותר נזק מתועלת. 

4 הפרמטרים החשובים ביותר בבחינת העבודה עם חברה לשיווק באינטרנט:

ישנם פרמטרים רבים שכדאי לבחון לפני עבודה שוטפת עם חברת שיווק דיגיטלי, אולם ישנם 4 החשובים ביותר. אס אי או אנליטיק – seo-analytic.co.il חברה לשיווק דיגיטלי  עושה לכם סדר בנושא.

מוניטין – בחינת המוניטין של החברה יציג לכם האם מדובר בחברה מוכרת ומומלצת בתחום או שמדובר בחברה שאיננה מוכרת עדיין או לצערנו הרב אינה מומלצת. מוניטין החברה יכול להיות להיבחן מכמה פרמטרים שונים כמו מיקום החברה בתוצאות החיפוש, דרך המלצות של לקוחותיה, רמת הנוכחות שלה ברשת ועד לאי קיום תביעות (או תביעות מרובות במידה ומדובר בחברה ענקית) נגד החברה. במילים אחרות – אחוז גבוה של שביעות רצון.

תוצאות בשטח – אתם רוצים לבחון גם כמובן את התוצאות בשטח של החברה. לא די בכך שהיא תצטרך לספק לעצמה תוצאות על ידי נוכחות רחבה ברשת אלא גם שאתם רוצים לוודא שהיא יכולה לספק תוצאות בשטח ללקוחותיה. מכאן לא רק שכדאי יהיה לעבור על ההמלצות של הלקוחות אלא לראות אילו תוצאות היא מספקת ללקוחותיה: לאילו חברות היא עזרה להעלות את כמות הכניסות באתר, את כמות המכירות בעסק, להכניס יותר כסף לקופת העסק ועוד.

הסכם עבודה – הסכם זה הינו חיוני לעבודה מסודרת, שקופה ואמינה בין הצדדים. תקראו לזה חוזה עבודה, הסכם או כל שם אחר. כל זמן שהוא כתוב בצורה ברורה ושני הצדדים חותמים עליו זה חשוב מאוד וכל חברת פרסום שמכבדת את עצמה ואת לקוחותיה תעבוד עם הסכם עבודה. לא פעם אנו שומעים על מקרים בהם לקוחות או מהצד השני חברות הפרסום, אינם מקיימים את הצד שלהם בשיתוף הפעולה יחד מסיבות שונות. הלקוח לפתע לא משלם או חברת הפרסום שהתפטר לה עובד ולא יכולה הייתה לספק את העבודה החודש ועוד. באמצעות הסכם עבודה מסודר הכול יהיה ברור לשני צדדים: כמה הלקוח צריך לשלם, איך ומתי ומהצד השני מה הלקוח מקבל מחברת הפרסום. 

יצירת תוכן – התוכן הוא חלק מרכזי בעבודת השיווק והפרסום, ללא קשר לערוצי השיווק שתבחרו לפרסום בהם. לכן חשוב מאוד שיהיה מי שייצר את התוכן הנדרש לכם, בין אם מדובר בפוסטים לרשתות החברתיות, מאמרים לאתר שלכם, מאמרים לפיזור ברשת ליצירת קישורים, מודעות לקמפיין הממומן שלכם, מיילים לתפוצה ועוד. בדקו עם החברה שהיא עובדת עם כותבי תוכן מקצועיים ומנוסים שיוכלו לספק לכם את העבודה.

האם תחום ההתמחות של החברה משנה לכם?

גם אם מדובר בחברת שיווק ופרסום גדולה עם עובדים רבים, בדרך כלל יהיה לכל חברה תחום התמחות אחד או שניים שבהם היא מתמחה. זה יכול להיות ניהול קמפיינים ממומנים בגוגל, אולי קידום אורגני במנועי החיפוש, אולי דווקא שיווק ברשתות החברתיות ואולי בכלל פרסום בווידיאו. תחום ההתמחות יהיה בדרך כלל השירות הטוב והמניב ביותר של החברה עבורכם ולכן אתם רוצים לוודא שהוא מתכתב בקנה אחד עם ערוץ השיווק שאתם צריכים עבור העסק שלכם ועבור קהל היעד שלכם.

האם אתם מחויבים לתקופת עבודה מסוימת?

כאשר תחפשו חברה לשיווק באינטרנט כל מה שצריך לדעת זה האם יש הסכם עבודה מסודר או לא. במסגרת ההסכם תדעו בדיוק את אופי העבודה בין הצדדים, מה תקבלו כלקוחות ומהם הדרישות מכם. לדוגמה: האם אתם מחויבים לתקופת עבודה מסוימת בעבודה עם חברת הפרסום? יהיו חברות שלא כובלות את הלקוחות לזמן עבודה מסוים ויהיו חברות שידרשו מהלקוחות התחייבות לחצי שנה-שנה קדימה לכל הפחות כטווח זמן סביר שבו יוכלו לספק ללקוח תוצאות, דבר הנחשב גם כן כדרישה לגיטימית לרוב.