הספר "לגדול" של סיון רהב-מאיר
הספר "לגדול" של סיון רהב-מאירצילום:באדיבות המצלם

קצת על מאחורי הקלעים של רשתות חברתיות ושיווק: לכאורה אם יוצא ספר, אפשר פשוט לכתוב פוסט על כך שיצא ספר, נכון?

לא לא, המקצוענים בתחום אומרים לך לעלות קומה. לעשות תוכן שיווקי. לשתף חתיכות מהחיים הפרטיים שלך, ועל הדרך לשווק את המוצר, כאילו לא ישימו לב. משהו בנוסח "תראו איזה מתוק הילד שלי, יו בדיוק כתבתי ספר ילדים חדש!". וזו עוד גרסה עדינה.

יש עוד המלצה מקצועית: להניע אתכם הגולשים לפעולה. "שילחו לי את הסיפור האהוב עליכם", "ספרו לי מה שלומכם". ושוב, אלה עוד דוגמאות עדינות. וגם אני עושה זאת כמובן.

וכשמדובר על ריאיון, שימו לב, כמעט אף זמר או סופר לא מתראיין רק על היצירה עצמה. הוא צריך לספק משהו אחר, חושפני, חדשני. איך שאלה אותי עיתונאית שרצתה שאתראיין על הספר: "את וידידיה עדיין נשואים, נכון?"...

סמדר שיר אמרה לי פעם שלשווק ספר זה יותר קשה מלכתוב אותו. זה יותר עבודה. יש מצב שהיא צודקת, והיא כבר סמדר שיר. מה עם סופר מתחיל עם יצירת ביכורים? מה עם מישהו שיש לו חלום, סדנה, עמותה, מוצר? שימו לב: העשייה היא משרה מלאה, ואז השיווק הוא משרה מלאה נוספת.

אז אם היה אפשר לכתוב רק פוסט פשוט, הנה הוא: "לגדול" החדש יצא לאור. 50 סיפורים על תנועת החסידות, שמבחינתי הם באמת תרופה לדור שלנו, לכל מה שמציק לנו אישית ולאומית.

מחר אני מגיעה לחתום על ספרים במחסן ההוצאה לאור. אם אתם רוצים ספר עם הקדשה שיגיע אליכם לפני ראש השנה, פשוט תיכנסו לקישור ותזמינו. אם לא, פשוט תמשיכו בנחת לפוסט הבא. שנה טובה ומתוקה. ואמיתית.