ישראל זעירא, יו"ר 'ראש יהודי', מספר על אירועי המחאה מול שיעורו של הרב יגאל לוינשטיין בתל אביב, אירוע בו הוצרכה המשטרה לחלץ את הרב מידיהם של מפגינים.

זעירא מספר כי מדובר בשיעור שהוא חלק מסדרת שיעורים שהרב לוינשטיין מוסר בתל אביב ולשיעור זה נרשמו כעשרים משתתפים. מנגד הפורום החילוני בחר לארגן הפגנה מול בית 'ראש יהודי'. "להפתעתנו הגיעו להפגנה כשלוש מאות איש עם זמבורות ולרגע הרגשתי כמו שמחה רוטמן", אומר זעירא ומוסיף: "זה היה מפחיד מאוד כשניסו להיכנס ל'ראש יהודי' וגם ניסו להתחזות לתלמידים".

"נאלצנו להוציא אותם. המשטרה הייתה מאוד אסרטיבית וזה המקום להודות למשטרה שפעלה בצורה יוצאת מהכלל והגנה עלינו גם במצור שהיינו בתוך 'ראש יהודי' וגם לאחר מכן כשיצאתי וחשבתי שאחרי חמישים מטר הכול יירגע אבל רדפו אחריי קרוב למאה מפגינים והלכו אחרי קרוב לחמש מאות מטר, באבטחה כבדה של המשטרה ברחובות תל אביב עד שהגעתי למרכז השני של 'ראש יהודי' שם המשטרה סגרה את המקום. הייתה חוויה מאוד לא נעימה, הרבה שנאה בעיניים, הרבה זעם, הרבה צעקות וקללות וגם דחיפות".

כמי שעוסק במשך שנים רבות בקירוב לבבות, אומר זעירא: "כבר 25 שנה אנחנו עוסקים בהפצת תורה, יש שיעורים עם הציבור החילוני, באים רבנים עם דעות דומות לאלה של הרב לוינשטיין. אנחנו לא רואים בו דמון. מבינים את הכעס הציבורי שיש עליו, אבל יש עוד הרבה מאוד רבנים שחושבים כמוהו אבל הם לא מפורסמים כמוהו ולכן נוח לתקוף אותו או אותנו דרכו".

לטעמו של זעירא ההתקפה לא נועדה לפגוע ברב לוינשטיין, אלא להתנצח עם פעילות 'ראש יהודי', התנצחות ומאבק אותם מוביל הפורום החילוני ש"מזה כשנה תוקף אותנו בצורה מאוד חריפה, מעלה פוסטים רבים ומייצר שיח אלים. גם כשהבאנו הידברות בין שמחה רוטמן לפרופ' ידידיה שטרן הם תקפו. אין שם הקשבה ואין סובלנות. זו ליבראליות כל עוד שומעים רק את דעתם. במילים אחרות, זו ליבראליות מזויפת".

זעירא קובע כי מאחורי האירוע כולו עומדת "חבורה קטנה ואלימה, מוסתת שמדברת בסגנון זועם, סגנון של אספסוף כולל איומים עליי. לשמחתי הקבוצה הזו לא משקפת את רוב הציבור החילוני ואפילו לא את רוב הציבור השמאלני. רוב הציבור הישראלי יש בו אהבת ישראל ואחדות ישראל והוא לא מהסרבנים ולא מהאלימים והוא רוצה הידברות ורוצה להקשיב".

"יש היום פחד מכפייה דתית. אנחנו עצמנו מאוד נגד כפייה דתית. יום אחד תהיה במדינת ישראל מדינה שרוב תושביה דתיים חרדים ומסורתיים, ומהרוב הזה הם חוששים ולא מבינים שאנחנו הם שנילחם בכפייה דתית ולא ניתן לאף אחד לכפות את אורח החיים הדתי על אדם חילוני כי אנחנו מאמינים שבחירה חופשית היא יסוד התורה. לזה אנחנו מחנכים לאורך כל השנה ולא רק בערב יום כיפור. המאבק שלנו לתפילה בכיכר דיזינגוף הוא לא מאבק דתי. מתוך 2000 מתפללים 90-95 אחוזים הם חילוניים שגרים באזור הכיכר ורוצים להתפלל, אבל מגיעה קבוצה קטנטונת שהשפיעו על ראש העיר למנוע מאיתנו לשים מחיצה כאילו מדובר בהדרה במרחב הציבורי. לא ראיתי שהפריע ליפי הנפש הללו לחסום את קפלן ולהדיר אותי מהמרחב הציבורי. לא ראיתי שהרחוב שלי חסום כשיש מצעד גאווה ושמישהו מתחשב בשאלה אם אני בעד או נגד. הליבראליות נגמרת ברגע שמדובר בהפצת תורה מבית המדרש של הרב קוק".

עוד מוסיף זעירא ומדגיש כי לתחושתו קיים צימאון עצום לפעילות יהודית בעיר תל אביב והדברים מתבררים כאשר משנה לשנה מספר המתפללים והמשתתפים הולך וגדל. "בנוסף, בסקרים אנשים מפסיקים להגדיר את עצמם כחילוניים ומגדירים את עצמם כמסורתיים והציבור המסורתי הוא הציבור הגדול בישראל. זה מלחיץ מאוד את ראשי המהפכה ואת החילוניים המקצועיים שנמצאים בחרדות שאני יכול להבין אותן ולהיות אמפתי כלפיהם, אבל הם טועים בחרדות הללו. קרוב למאה אחוזים מהציבור הדתי מתנגדים לכפייה".

"היום יש אפשרות לדבר להיפגש וללמוד תורה מתוך המכנה המשותף העמוק של עם ישראל ולא מהמכנה המשותף הרחב והשטחי", אומר זעירא ובאשר לתפילה המדוברת הוא מבהיר כי לא תהיה תפילה ללא מחיצה והדברים נשקלים על מנת לאזן בין דרישות ההלכה לדרישות העירייה, וזאת מתוך ביטחון שהמניין יהיה גדול ומכובד מתוך קידוש ה'".