המצב במדינת ישראל הינו בכי רע. מאות הרוגים, אלפי פצועים ומאות חטופים בידי אנשי החמאס והג'יהאד האיסלמי ימח שמם. אנו מתפללים לשלומם של הפצועים ולהצלחתם של חיילי צה"ל וכוחות הבטחון במלחמתם עם הרוע המוחלט הזה ששוכן לצידנו.
בעז"ה, בקרוב, לאחר שינקו את כל זרועות הטרור שנמצאים בתוככי השטח הריבוני של מדינת ישראל מן הסתם ייכנסו לעזה על מנת לחלץ את השבויים והחטופים. נמאס לנו לראות כיצד חיילים צעירים ואנשי מילואים נקטפים לחינם בדמי ימיהם או נחטפים במנהרות האפלות של צוררי החמאס. איננו רוצים לחזור על מאורעות מלחמת יום הכיפורים בה היה צריך להתיר מאות ואלפי עגונות בגלל חיילים שנעלמו ואף אחד לא יודע מה עלה בגורלם.
חייבים לשנות את מוסר הלחימה המעוות שהשתלט על צבא הגנה ישראל ומערכת הבטחון של מדינת ישראל. אין כאן מאבק בין צבא של מדינה לצבא אחר. במאבקים כאלו חלים כל האמנות שאין פוגעים באזרחים ולא הורגים את מי שנכנע ולא מהווה איום בטחוני באותה עת. זאת, כיון שמדובר בחיילים המייצגים מדינה ובאים מכוחה כדי להכניע את הצבא של המדינה השניה ולא את אזרחיה. זו הסיבה שאין לפגוע בחיילים אם הפסיקו להלחם, ויש לנהוג בהם כבני אדם ולדאוג למחייתם בעת השבי.
אולם, כאן ישנה מלחמה של בני האור בבני החושך. מדובר בחבורת טרוריסטים שלא דואגת לאינטרס של אף אחד. הם לא באים לשחרר שום מדינה מכובשיה ולא מתכוונים לאפשר מחיה טובה לאזרחים שכביכול בשמם הם נלחמים. הם באים בשם האגו שנפגע להם, ותאוות הרצח והביזה שלהם ולא בשם הא-ל גם אם הם אומרים זאת בפה. עליהם נאמר 'ובערת הרע מקרבך'. אין להם זכות קיום עלי אדמות וזה לא משנה אם השליכו את הנשק מידיהם או לאו.
גם כל האוכלוסיה שסביבם תומכת בהם באופן עקיף וישיר. שמחה בפעולות שלהם וודאי שלא מתנגדת בין באונס ובעיקר ברצון. יש על אוכלוסיה זו את דין 'רודף' כפי שהאריך להוכיח הרב ישראלי במאמרו המכונן על מוסר מלחמה לאחר פעולת קביה שהיתה בעת שהמדינה היתה בחיתוליה לפי כ70 שנה (התורה והמדינה', קובץ ה-ו תשי"ג-תשי"ד.(
ודאי על האוכלוסיה הבוגרת שבעזה שמצביעה עבור שלטון החמאס שמעוניין ברצח וגם הנערים הגדלים ומתחנכים על רצח יהודים. על כן אין שום הצדקה מוסרית יהודית לסכן כלל אף חייל כדי להמנע מלפגוע בהם. אין לכוון את ההרג ישירות עליהם לחינם, אך אם זהו המחיר כדי לחסל את המחבלים וכל שכן כעת כשהמטרה היא כדי להציל את השבויים, הרי שדמנו קודם לדמם.
כיון שמדובר במלחמת הצלת ישראל מיד צר וזו מלחמת מצווה אין מבחינים בין צדיק לרשע ובמיוחד שלא מדובר בצדיקים כלל ועיקר וכלשונו שך הרב ישראלי: "וכל אסון ופגע שקורה לפורעים ולבעלי בריתם ולילדיהם, הם הם שערבים לזה, והם עונם ישאו. ואין שום חובה להימנע מפעולות תגמול מחמת חשש שיפגעו בזה חפים מפשע כי לא אנו הגורמים, כי אם הם עצמם ואנחנו נקיים". הדבר נכון בגזרת עזה ושבעתיים בגזרת יהודה ושומרון, חווארה וכד' שיוצאים מהם מפגעים.
שומה על מקבלי ההחלטות לפעול לניקוי מוקדם של המקומות בהם יכנסו חיילים לעזה באמצעים העומדים בידי מדינת ישראל כדי לסכל כל אפשרות של מטען נפץ, מחבלים מסתתרים וכד' ולהמנע מדוצי"ם בסמטאות הנוראיות שלהם. גם אם המחיר הוא הרג של נשים וילדים שנותרים שם מרצונם או מאונס דם חיילנו קודם לדמם. זוהי הנחיה של תורת חיים ומוסר אמיתי ולא מזוייף.
המוסר המעוות שחלחל לתוך צבאנו הוא שגרם לנו את כל הרצח הנורא שחווינו בחודשים האחרונים ובמיוחד במלחמה זו שנפתחה עלינו. שומה עלינו להתעשת ולמנוע דם נקי נוסף מקרב הארץ. נצח ישראל לא ישקר ובעז"ה נעשה ונצליח!
הכותב הוא ראש הכולל בישיבת "באר התחיה", באר שבע, רב מחלקת הכשרות הר חברון