מלחמה מטבעה מציבה בפני חיילים ומפקדים שומרי מצוות לא מעט שאלות ומציאות המלחמה מחייבת מענה מיידי ככל הניתן. על מנת לתת מענה לצורך הזה הוקם מיזם ה'רבוט' שאמור להשיב לשאלות הלכתיות סביב המלחמה.
בראיון לערוץ 7 מספר על כך הרב דוד סתיו, יו"ר ארגון רבני צוהר וממשתתפי המיזם, ובתחילה הוא מספר כיצד מכינים מאגר כזה של תשובות. "המאגר הוכן על פי שאלות שנשאלו בפועל במהלך השבועות האחרונים. זה הרוב ומיעוט המאגר הן שאלות צופות פני עתיד, שאלות שיכולות להישאל. לדוגמא, אנחנו ערב יום השלושים למלחמה וסביר להניח שיעלו שאלות של משפחות אבלות, מתי יחול השלושים, איך מציינים את השלושים, עליה לקבר וכו', ואנחנו מכינים מאגר תשובות לשאלות שכאלה".
משמעות הדברים היא שהשואלים אינם בהכרח רק חיילים, אלא גם אזרחים והרב סתיו מציין כי "בתוך המאגר יש אבחנה בין שואל חייל לאזרח", זאת מאחר והשאיפה הבסיסית היא שחיילים ייוועצו קודם עם הרבנים הצבאיים שפסיקתם היא הרלוונטית. לשאלתנו אם לזהות השואל כחייל או כאזרח יש השלכה כלשהי לגבי התשובה ההלכתית שיקבל והאם חייל עשוי לקבל תשובות מקלות יותר, משיב הרב סתיו ואומר כי למעט מקרים חריגים ביותר אל צפויים הבדלים כלשהם בין הפסיקות, שכן גם אזרח שמגיע למציאות של פיקוח נפש הדומה לזו שבה מצוי חייל, יקבל גם הוא פסיקה דומה.
"אנחנו בשעה קשה לעם ישראל, והרבה שאלות הן לא שאלות של צורך להקל אלא לדעת מה הפסיקה במצבים שהם מוזרים. לדוגמא, בהלכות השלושים, הפער בין המיתה לקבורה הוא בדרך כלל יום או יומיים, אבל במצב הנוכחי הקבורה התרחשה לפעמים שבועיים ושלושה לאחר המיתה, ולפעמים גם אחרי השלושים, שזה מצב לא מוכר לחלוטין. היה מקרים שבהם בחור או בחורה שהיו במסיבה ליד רעים והגופה זוהתה רק אחרי שלושים יום אחרי שעד עכשיו המשפחה הייתה בחוסר ידיעה ועכשיו אומרים להם שהילד מת. צריך לשבת שבעה או לא?".
מוסיף הרב סתיו ומספר כי שאלות שיישאלו ועד כה לא הוכן להן מענה מראש יועברו לבחינתם של רבנים והתשובה תישלח לשואל. עוד הוא מציין כי אמנם מדובר בבוט שלכאורה משיב לפונים, אך השואל יודע מיהו הרב החתום על התשובה ההלכתית שניתנה.
להערכתו של הרב סתיו המיזם יתרחב ויילך גם לימי השגרה שאחרי המלחמה מתוך מגמה להנגיש את ההלכה לכל מבקשיה, כלשונו, ועל כך שאלנו אם מיזם שכזה אינו גורם לאבדן המפגש האישי של שואל עם הרב, ובמענה אומר הרב סתיו כי מדובר בשאלות שתשובותיהן מופיעות בספרי ההלכה, וכשם שאיש אינו מבקר מציאות בה אדם יעיין בשולחן ערוך במקום לשוחח עם רב, כך גם במנגנון זה.
השאלות הנשאלות, מדגיש הרב סתיו, אינן שאלות המחייבות היכרות אישית של הרב את השואל ואת הסיטואציה בה הוא נמצא. "כאן רוב או כל התשובות כתובות בפוסקים כך שאין צורך בהיכרות אישית".