
מאז פרוץ המלחמה עוד ועוד בעלי עסקים ועצמאים בישראל עומדים לפני קריסה. השוק נעצר, העובדים בצו 8, הקונים מסתגרים בבתיהם והספקים בקושי מתפקדים.
בזמן שרוב השכירים ממשיכים בעבודתם מהבית, בעלי העסקים מצאו את עצמם לבד במערכה. נכון, השבוע הממשלה אישרה מתווה פיצויים עבור עסקים שנפגעו, אך המתווה רחוק מלהציע פתרון של ממש. בינתיים, למרות שהחנויות סגורות - שכר הדירה לא עוצר, דרישות הארנונה יגיעו כסדרן, החובות גדלים ותשלום המשכורות לעובדים ממש מעבר לפינה.
בעקבות המצב הקשה החליטו 'פאזל עסקים' (יעדים לשעבר), חברה המתמחה בייעוץ עסקי, לחלק במתנה לכל בעלי העסקים בישראל, מדריך מקיף, עם עצות מעשיות להתמודדות עסקית בזמן המלחמה.
"פנו אלינו לא מעט עסקים שנקלעו למשבר בשבועות האחרונים" מספר אפרים בן שוחט, מנכ"ל פאזל עסקים, והבנו שהידע שיש ליועצים שלנו יכול להציל משפחות שלמות. אז החלטנו לכתוב מדריך מסודר עם עצות מעשיות וטיפים פרקטיים שבעלי העסקים יוכלו לקום מחר בבוקר ולבצע - ולחלק אותו לכמה שיותר עצמאים.

המטרה שלנו היא לעזור לבעלי העסקים להגדיל את ההכנסות ואת הפעילות העסקית שלהם בחודשי המלחמה. הדבר הכי מסוכן עכשיו עבור עסק הוא "לחכות". המלחמה יכולה לקחת חודשים ארוכים ועסק שרוצה לשרוד חייב להיות פעיל ומהיר."
בתחילת המדריך, בעלי העסקים נדרשים להבין מהו סוג השירות שהם מספקים: חיוני – מוצרים ושירותים שלא ניתן להסתדר בלעדיהם, כמו עסקי המזון והרפואה. או מותרות – מוצרים ושירותים שניתן לוותר עליהם בתקופה הזו, כמו תיירות ופנאי.
על הנייר זה נשמע פשוט, אבל במציאות רוב העסקים נמצאים איפשהו באמצע.
"האתגר הגדול של העסקים הוא למצוא את הרלוונטיות לזמן המלחמה. הדבר הראשון שבעלי העסקים צריכים לעשות הוא לבדוק האם בסל המוצרים שלהם יש להם גם מוצר חיוני שהם יכולים לשווק. זהו הפתרון המיידי, שיהיה הכי קל ליישם מבלי לעשות שינויים דרמטיים במבנה העסק. במידה ואין מוצר כזה, זה הזמן להתחיל להיות יצירתיים. אולי יש להם מוצר שאפשר להסתכל עליו או להציג אותו כחיוני? אמנם זה מאתגר יותר, אבל אפשרי בעזרת שיווק נכון".
אבל מה יעשו בעלי העסקים שנמצאים עמוק בתחום המותרות? במקרה כזה, מסביר אפרים, בעלי העסק יהיו חייבים להתאים את עצמם מהר למצב החדש, באחת מהדרכים הבאות:
צרו שינוי בשירות – אם אתם מסעדה, לדוגמה, הוסיפו שליחויות. זה נכון גם בעסק הממוקם במקום שאנשים חוששים להגיע אליו פיזית. אפשרות נוספת בעסק כזה – עברו לשירותים דיגיטליים.
שינוי במוצרים – בניית מוצר ספציפי שמתאים לתקופה לא תמיד מצריך מכם עבודה רבה. לדוגמה – צלם חתונות יכול לצלם בריתות או בר/ בת מצווה, חנות לחומרי בניין יכולה למכור ציוד מיגון, וכן הלאה.
שינוי בקהל – גם אם הקהל שלכם הפסיק להיות רלוונטי, זה לא אומר שכל הקהלים הפסיקו לצרוך את השירות שלכם. עברו מפרטיים לעמותות וגופים, מאזור אחד בארץ לאחר, ממגזר אחד למשנהו. דוגמה – שחקן שעבד עם עם עיריות יכול לפנות לעמותות, חשמלאי שנתן שירות לקבלנים – יכול לעבוד מול פרטיים.
שינוי בשיווק – הוכיחו לקהל הלקוחות שהמוצרים שלכם חיוניים ומותאמים לתקופה (כמובן במידה וזה נכון). לדוגמה – קוסמטיקאית שתסביר למה דווקא כעת חשוב להשקיע בעצמךְ. קונדיטוריה שתעודד קניית עוגות לנשות מגוייסים וכן הלאה.
"אני אומר לכל עצמאי שאני פוגש - אתם יכולים וצריכים למכור. אל תרגישו רע! רק ככה הכלכלה הישראלית תשרוד את המלחמה הזאת. אני מזמין את כל בעלי העסקים והעצמאים לקבל במתנה את המדריך המלא. אל תתנו לעסק שלכם להתדרדר, אנחנו פה בשבילכם!"
אז אם גם אתם עצמאים או בעלי עסקים שנפגעו כלכלית בתקופה האחרונה, אתם מוזמנים לקבל במתנה את המדריך המלא. השאירו פרטים והמדריך המקוון יישלח אליכם באופן מיידי
קראתם את המדריך ומשהו לא ברור לכם? יש לכם קושי ספציפי? יש לכם עוד שאלות?
אתם מוזמנים לקבל במתנה את המדריך המלא בלחיצה כאן

חברת "פאזל עסקים" הוקמה ע“י אפרים בן שוחט, יועץ עסקי וארגוני בעל ניסיון רב. כעצמאי הקים וניהל עסקים מעל עשור בצורה מוצלחת, במקביל ליזמויות חברתיות, ביניהן היה שותף בהקמה ובניהול של עמותה חברתית חלוצית לסיוע למשפחות במצוקה, שהפכה למודל לחיקוי ברחבי הארץ. אחרי שצבר ניסיון וידע רב בהקמה וניהול עסקים וארגונים, והשקיע בהכשרה מקצועית מעמיקה בתחום הניהול, אפרים הקים את חברת ”פאזל עסקים“ (יעדים לשעבר) שמספקת כבר מעל 5 שנים שירותי ייעוץ למעל 800 בעלי עסקים קטנים ובינוניים ברחבי הארץ והביאה אותם להצלחות ותוצאות שיא, תוך שימת דגש על שמירה על הערכים של בעל העסק.