'מקדונלד'ס'
'מקדונלד'ס'צילום: פלאש 90

בפוסט שפרסם ברשת לינקדאין סיפר מנכ"ל מקדונלד'ס, כריס קמפצ'ינסקי, כי רשת מסעדות המזון המהיר נפגעה כלכלית בצורה משמעותית מאז פרוץ המלחמה בעזה, בעקבות חרם צרכנים במספר מדינות במזרח התיכון מקומות אחרים. 

הזעם על מקדונלד'ס, בעיקר בעולם הערבי, הגיע לאחר שמקדונלד'ס ישראל הודיעה בחודש אוקטובר כי היא תורמת מעל 100 אלף ארוחות חינם לחיילי צה"ל, בתי חולים וכל העוסקים בהגנה על מדינת ישראל. 

בעקבות ההודעה יצאו קריאות להחרים את רשת המזון המהיר במדינות שונות ובהן מלזיה ופקיסטן, כאשר גם בבריטניה נשמעו קריאות להחרים את מקדונלד'ס. 

גם ארגון BDS קרא להחרים את מקדונלד'ס בעקבות התרומה לחיילי צה"ל. "אנו סולדים מאלימות מכל סוג ועומדים בתקיפות נגד דברי שטנה. תמיד נפתח את דלתותינו בגאווה לכולם. אני גם מכיר בכך שכמה שווקים במזרח התיכון, וחלקם מחוץ לאזור, חווים פגיעה עסקית משמעותית עקב המלחמה והמידע השגוי הנלווה אליו ומשפיע על מותגים כמו מקדונלד'ס. זה מייאש ולא מבוסס. בכל מדינה שבה אנו פועלים, כולל במדינות מוסלמיות, מקדונלד'ס מיוצגת בגאווה על ידי בעלי זכיון מקומיים הפועלים ללא לאות כדי לשרת ולתמוך בקהילות שלהם, תוך כדי שהם מעסיקים אלפי אזרחים אחרים. החיבור הזה לקהילה המקומית הוא הגאונות של שיטת מקדונלד'ס", כתב קמפצ'ינסקי. 

הוא לא פירט מה היו ההפסדים הכלכליים של מקדונלד'ס כתוצאה מהחרם בעולם הערבי ומדינות המזרח התיכון. גם רשת סטארבקס סבלה מקריאות לחרם בעקבות שמועות כי היא תומכת בישראל במלחמה בעזה.