אנחנו יודעים שאם ננסה לפתור את הבעיה בעצמנו, ייתכן ונצליח אך זה יכול לקחת לנו הרבה מאוד זמן, לעלות לנו לא מעט כסף, וייתכן שתוך זמן מה נגלה שלא פתרנו את הבעיה באופן מלא ואז לא תהיה ברירה אלא להזמין בעל מקצוע. בשביל לחסוך את עוגמת הנפש, הטרחה והזמן, אנחנו מעדיפים להזמין מראש בעל מקצוע ולא לנסות לפתור את הבעיה בעצמנו. אפשר לומר שזה ההבדל בין מקדם אתרים מקצועי למקדם לא מקצועי, במילים אחרות, בין קידום אתרים מקצועי שנעשה על ידי גורם שלמד את התחום, עוסק בו למחייתו ומתעסק בו על בסיס יומיומי, לבעל עסק או בעל מקצוע שיש לו אתר אינטרנט ורוצה לקדם אותו בגוגל, אך במקום להשקיע כסף בהעסקת איש מקצוע הוא בוחר לעשות זאת בעצמו. ייתכן מאוד שהוא יצליח להגיע לתוצאות איכותיות, אך אם לא, הנזק עלול להיות משמעותי ואם הוא לא ישיג את התוצאות לאורך זמן, אז עבודתו תהיה לחינם. מה זה קידום אתרים מקצועי? בשביל להבין מה זה אומר קידום אתרים מקצועי, צריך להבין במה מתעסק מקדם אתרים כל יום במסגרת עבודתו. מקדם אתרים מקצועי מקבל לידיו אתר של לקוח, הוא צריך לעבור עליו, לנתח אותו, לנתח את המתחרים שלו בענף, לעשות חקר מילים (ביטויים אותם הוא רוצה לקדם) ולהתחיל לעבוד על תהליך הקידום. בין אם זה אומר לבצע אופטימיזציה לאתר, כתיבת תכנים, בניית קישורים פנימיים, החלפת קישורים עם אתרים אחרים ועוד. אלו דברים שדורשים, ידע מקצועי, זמן והרבה מאוד תשומת לב והשקעה. מקדם אתרים מקצועי לומד את התחום לפני שנכנס אליו, ומשקיע גם לא מעט זמן וכסף ללמוד את הנושא גם אחרי זה, אפילו כשהוא כבר נחשב לבעל מקצוע מנוסה. עליו להתעדכן כל הזמן מה חדש בתחום ואיך זה משפיע על תהליכי הקידום. למה משתלם לשכור מקדם אתרים מקצועי? מקדם אתרים לא מקצועי, בטח בעל עסק או בעל מקצוע שמתעסקים כל היום בעבודתם, אין להם את הזמן ואת היכולת לבצע את מה שמקדם אתרים מקצועי עושה. יכול להיות שאם הם יבחרו לקדם את האתר שלהם בעצמם, הם יחסכו עלויות מסוימות, אך המחיר עלול להיות גבוה יותר לאורך זמן. הם לא יקבלו את החשיפה שהאתר שלהם יכול לייצר, הם לא ימשכו אליהם לקוחות חדשים, אלו דברים שיכולים להשפיע על הפעילות העסקית שלהם. מקדם אתרים מקצועי הוא בעל מקצוע, שלא רק פותר בעיות אלא מייצר פעילות עסקית לעסק. כלומר, הוא יכול לייצר הכנסות ולכן חשוב לשכור את שירותיו.