חברות שילוח ישראליות מצאו דרך חדשה לעקיפת המצור החות'י שמוביל להתייקרות משמעותית של עלויות השילוח.
על פי דיווח של איתמר אייכנר בידיעות אחרונות, בחודש האחרון אוניות עם משלוחים לישראל עוגנות בנמלים בבחריין ובדובאי, משם עוברות הסחורות באמצעות משאיות דרך סעודיה וירדן עד לשטח ישראל.
על פי ההערכות, עד כה, עשרות משאיות עם משלוחים ישראלים נסעו במסלול זה.
גורמים בענף הספנות אמרו לעיתון כי חברות חוששות ממתקפות של החות'ים ומעדיפות להימנע באופן מוחלט מפריקת סחורות בישראל.
המצור החות'י גרם להתייקרויות ועיכובים במשלוחים גם למדינות נוספות, בהן גרמניה.
במפעל טסלה שבגרמניה כבר הודיעו על השהיית פעילות המפעל בשל מחסור ברכיבים שונים שלא הגיעו בזמן בעקבות המצור החות'י.
אחת החברות המרכזיות שנוקטות בגישה החדשה לעקיפת המצור החות'י היא חברת מנטפילד לוגיסטיקה, שבתיאום עם שגריר ישראל בבחריין איתן נאה, הפנו את הספינות מסין לנמלים בבחריין ובדובאי.
מנכ"ל החברה, עומר יצהרי, אמר כי "בשנים האחרונות אנו נאלצים להיות יצירתיים יותר עבור הלקוחות שלנו, לכן היינו הראשונים שחכרנו מטוסים וברכבת אווירית הובלנו ביצים וציוד מגן לישראל בתקופת הקורונה. היום אנו מתמודדים עם האיום החות'י על נתיבי השיט. הבנו שהדרך הקצרה והזולה ביותר ליבוא סחורה מהמזרח הינה דרך סעודיה ומשם העברת הסחורה במשאיות לירדן ואז לישראל".