שירי רם, בכירה במכון היצוא הישראלי, שוחחה עם ערוץ 7 מהביתן הישראלי בתערוכת MWC בברצלונה ושיתפה בהצלחה לסטארט אפ הישראלי - על עף המלחמה.
רם היא מנהלת הפיתוח העסקי של תחומי מובייל וטכנולוגיות מתפתחות וחדשניות במכון הייצוא והיא הייתה ממקימי הדוכן הישראלי בתערוכה.
"זו השנה החמש עשרה שבה המכון היצוא הישראלי פותח פה ומקיים את הביתן הישראלי", שיתפה רם וסיפרה כי המשלחת הישראלית הגיעה "עם 32 חברות ופתרונות חדשניים לעולמות של המפעילים הסלולארים, תחום שעובר מהפיכה בכל העולם".
רם נשאלה מה החוזקות של ישראל בתחומי הטכנולוגיה, "אנחנו רואים שני כיוונים. אחד, באים לפה מנהלים בכירים של החברות הכי גדולות ומחפשים את החדשנות החשיבתית. איך לוקחים את הבעיה שעוד שחקנים באים לפתור אותה אבל הישראלים פותרים אותה בדרך אחרת".
"והשני, מאוד ידוע וותיק, איך אנחנו מתמודדים ונותנים מענה לפתרונות אבטחה".
היא נשאלה עוד האם מדינת ישראל עדיין נתפשת כאומת הסטארט אפ, "אנחנו ביג-טיים אומת הסטארט אפ, יש פה סטארט-אפים שעמדו בתור ולנו נגמר השטח להכניס אותם לביתן. גם בצורת החשיבה וגם כמותית".
היא הוסיפה כי "האתגר של 2024 בהקשר הזה הוא לדעת להביא את הכספים מהמשקיעים בחו"ל והסטארט-אפים רק ימשיכו לגדול".
היא ציינה כי המלחמה לא השפיעה על הביקוש, "הגענו לפה עם חששות, לא ידענו איך זה יפגוש אותנו. בשטח זה היה מחמם לב. כמות החברות והמדינות שהגיעו לפה היא אין סופית".
רם סיפרה, "אנחנו מסיימים ארבעה ימים של תערוכה עם כאלפיים פגישות שמתפרסות על 32 חברות, זה משהו שאין שני לו. הביקוש להיפגש עם החברות הישראליות היה מעודד ברמה העסקית, ומחמם לב ברמה הרגשית".