החל תהליך של חקיקת חוק שיאסור שיגור דואר אלקטרוני הקרוי "דואר זבל". הכוונה לדואר מסחרי הנשלח לבתי אזרחים ללא אישורם. עו"ד יוסי ברג היועץ המשפטי של המועצה הישראלית לצרכנות אומר בראיון לערוץ 7 כי בעבר היה איזון כלשהו בין השקעה שעסקים השקיעו לפרסום לבין הפלישה לפרטיות של הצרכנים.

עם היכנסן של טכנולוגיות חדשות יש הפרה רבתי באותו איזון שבין ההוצאה שנגרמת למפרסם לבין הטרדת הלקוח. לדבריו הלקוחות מוצאים עצמם מוטרדים באופן בלתי פוסק בחומר פרסומי כשהדבר החל עם פניות טלפוניות, טלמרקטינג, שיגור פקסים ועתה הצפת אימיילים, דואר אלקטרוני.

לדבריו מתוך מודעות לנזקים הנגרמים לציבור מדואר זה התגבשה הצעת חוק שעיקרה "אל תטרידו אותי". ענינו של החוק הוא איסור על עסקים לשלוח לצרכנים "דואר זבל", דואר מסחרי או כזה שאינו מוזמן, אלא אם כן הצרכן ביקש זאת.

מדובר בעברה פלילית ומי שיפר את האיסור ישלם פיצוי עונשי לצרכנים. כלומר אדם שניזוק בגלל נזק שגרם לו מישהו אחר שלא כחוק יוכל לתבוע, ואם תלונתו תתקבל על ידי בית המשפט יפצה אותו המזיק.

עו"ד ברג ציין כי בארה"ב כבר חוקקו את החוק והם ממשיכים לפעול גם במסגרות הטלפוניה והאימיילים.

הוא ציין עוד כי סעף 30 א' לחוק של בזק כבר אוסר על משלוח פרסומות בפקס אלא אם כן מבקשים זאת, מי שמפר אותו לדבריו דינו מאסר. אך כל נושא הטלפונים והאימיילים עוד לא מטופל.
לדבריו מדובר על קביעת נורמות באמצעות החוק. ברגע שייקבע החוק ויהיו כלים מרתיעים עסק לא יהיה מעונין להסתכן בעונש מאסר או בקנס והשוק לאט לאט "יסתדר" מעצמו בנושא. ביתו של אדם מבצרו אומר עו"ד ברג והמפרסמים יצטרכו למצוא דרכים לגיטימיות לפרסם.