
את השיר 'מנגו' כתב אביעד פרייס על קיץ אחד קצר ואופטימי עם מי שלימים הפכה להיות האקסית שלו.
"למשך קיץ אחד חשבנו שיש פה משהו, שזה יכול לעבוד - אבל כשהיא התחילה לדבר על רגשות, אני כבר התחלתי להסס", הוא משתף. "מי שיאזין לשיר יוכל לעבור איתי את כל השלבים במערכת היחסים: מהדייט הראשון שסחף אותי פנימה, ועד לרגע שבו הפכנו לזרים. ‘מנגו’ הוא שיר פרידה שמוכיח שגם כשהסוף ברור מראש, אפשר ליהנות מהדרך".
"ברמה האישית, השיר גם מוכיח דבר נוסף: גם זמרים דתיים יכולים לכתוב להיט פופ על האקסית. יש איזו הנחה שדתיים תמיד יכתבו על דברים עמוקים, שלמים או יפים, אבל גם אנחנו יוצאים לסתם דייטים, מפתחים רגשות, מתאכזבים או חותכים בסוף דייט לא מוצלח, והזהב הזה שנמצא בחיים עצמם לפעמים יכול להתפספס".
"לי היה חשוב לא לתת ל'חומר' הזה לברוח מהשירים שלי, לצד שירים אחרים שמגלים צדדים עמוקים שגם הם חלק ממני. החיים לא מתחילים באהבת חייך שמצאת בסוף הדרך. כל פרק בחיים יכול להיות השראה לשיר".
פרייס הוא מוזיקאי ואמן יוצר שעובד בימים אלו על E.P ראשון, ו'מנגו' הוא הסינגל השני מתוך הE.P החדש שלו. בשירו הראשון 'תמונת ניצחון', הוא אירח את דויד ברוזה, אותו פגש במהלך שירות המילואים בצפון הארץ בזמן המלחמה.
"אגב, אמנם זה לא מופיע בשיר, אבל אחת הסיבות שבגללה נפרדנו הייתה העובדה שהיא פשוט לא האמינה במוזיקה שלי. היא לא חשבה שהמוזיקה שלי יכולה להצליח, ומצאתי את עצמי סגור ופשוט לא משתף אותה בחלק הזה בחיים שלי, עד שהבנתי שמערכת יחסים לא יכולה להתנהל ככה. באחת הפעמים היא אפילו אמרה לי 'בוא, אתה לא דודו טסה'. פיתחתי שריון כדי שלא להיפגע מהמילים האלו, כי כל כך רציתי שהקשר הזה יחזיק".
"'מנגו' שאמנם עוסק בפרידה אבל נשאר פופי וקליט עד הסוף – הוא השיר שהכי תפס את הקהל שלי עד היום. אני רואה בהצלחה שלו סוג של 'נקמה' שקטה בחוסר האמון שלה, למרות שהיא אגב, כנראה לעולם לא תדע שהשיר נכתב עליה".