שטראוס
שטראוסצילום: דוד כהן, פלאש 90

חברת שטראוס עוררה סערה לאחר ששינתה את הלוגו של המעדן גמדים ל'גמדים.ות' בפונט משולב דו מגדרי.

שטראוס אף הקימה עמוד אינטרנט שמדברר את השינוי ומחנך הורים כיצד להיות יותר פתוחים לטשטוש גבולות מגדריים – כדי להשיג שוויון בין המינים.

מנכ"לית פורום חירות וכבוד האדם צפנת נורדמן הגיבה: "קחו את הידיים המטונפות שלכם, כן, יופי, עוד אחת. הורידו אותן מהילדים שלי, מהר אבל. עכשיו. מיותר לציין ש'גמדים' לא ייכנס אלינו הביתה עד לשינוי הלוגו הקטן-גדול, עד שמעדן גבינה יחזור להיות סתם מעדן גבינה, לא תעמולה בכפית. לא טינוף בטעם תות על השפה והתרבות".

גולשת אחרת כתבה: "שטראוס באובססיה לפשוט רגל. תמשיכו כך נסתדר מצויין בלי המוצרים שלכם. הקמפיינרים שם ממש גמדים".

טל יוגב כתבה: "עד עכשיו לא הפריע לי בתור אישה לקנות מעדן שהשם שלו מופיע בשם רבים ולא רבות וגם לא הרגשתי פחות שווה בגלל זה, אבל עכשיו - אני מרגישה ששטראוס מנסים לחנך אותי, או יותר גרוע- מנסים לחנך את הילדים שלי".

היא הוסיפה: "אם אתם חושבים שאני מגזימה, תשאלו את עצמכם כמה מטרידה אתכם התופעה של הדתה או כפייה דתית במרחב הציבורי. קידום אג׳נדה פרוגרסיבית בערוצי ילדים (ע"ע טרנסג׳נדרים בערוץ ניקלודיאון) בערוצי חדשות, בפרסומות, בספרי ילדים זאת כפייה. גם קידום אג׳נדה פוליטית בחנויות בגדים (כן, אני מדברת אליך הראל ויזל) או בבנקים זה לא סבבה אבל זה כבר להרחבה בזמן אחר".

היא עקצה את שטראוס: "יש לי שאלה שטראוס, אם בתקינות פוליטית ובשוויון עסקינן- הידעתם ש'גמדים' זאת מילה ממש פוגענית? אומרים נמוכי קומה, מיינד יו".