הבוקר נפתחו לתנועה מנהרות ידין בכיוון מעלה אדומים ובחזרה. המנהרות, באורך של כ-1.5 קילומטרים כל אחת עם שני נתיבים לכל כיוון, צפויות לשפר משמעותית את התנועה מירושלים לכיוון מעלה אדומים, ים המלח והיישובים באזור בנימין. הן יאפשרו נסיעה רצופה, מהירה, נוחה ובטוחה יותר.

פתיחת מנהרות ידין משלימה את פרויקט ההפרדה המפלסית בצומת הגבעה הצרפתית, שנוהל על ידי עיריית ירושלים, משרד התחבורה, צוות תוכנית אב לתחבורה וחברת מוריה. הפרויקט כלל הקמת ארבע מנהרות באורך כולל של 4.4 קילומטרים ובעומק של כ-40 מטרים, שהיו חלק משדרוג ציר יגאל ידין (כביש 1), שדרוג תשתיות עיליות ותת-קרקעיות ופיתוח נופי מקיף.

הפרויקט כולל גם חניון נחל צופים, הפועל במתכונת 'חנה וסע' ומכיל כאלף מקומות חניה. השילוב בין ההפרדה המפלסית, החניון החדש וקו הרכבת הקלה בצומת מציע פתרון יעיל ונוח לשיפור תחבורה בעיר, ומעודד הגעה למרכז העיר בתחבורה ציבורית והשארת הרכב הפרטי בחניון.

שרת התחבורה מירי רגב ציינה: "השקעות רבות בתחום התחבורה, כולל הרכבת הקלה, משקפות את מחויבותנו לפיתוח ירושלים. משרד התחבורה מקדם את מערך התנועה בעיר בכל הערוצים, תוך דאגה לצרכים של תושבי הבירה והמבקרים."

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, הוסיף: "הכניסות לירושלים ממשיכות להשתדרג, והכניסה הצפונית כעת משודרגת. אנו נמשיך לקדם את מיזמי התחבורה בעיר ולשפר את הנגישות והמהירות."

מנכ"ל משרד התחבורה משה בן זקן אמר: "משרד התחבורה שוקד על שדרוג הכניסות לירושלים במטרה להקל על הציבורים המגוונים שמגיעים לעיר, ולחזק את הקשר בין המרכז לפריפריה."

מנכ"ל חברת מוריה לפיתוח ירושלים, גלעד בר-אדון, ציין: "פתיחת המנהרות למעלה אדומים משלימה את מערך הפרויקטים של חברת מוריה לשדרוג הכניסות לעיר. המנהרות מהוות את החותם לשדרוגים שביצעה החברה ויביאו לשיפור איכות החיים של אלפי תושבים מדי יום."