אחרי כמה שירים מקוריים, נפנית איזק לגרסאות כיסוי בעלות מימד היסטורי: קאבר יוצא דופן לשיר שהוא נכס צאן ברזל ואפילו היה מועמד להמנון מדינת ישראל- שחקי שחקי.
אורית בחרה לשלב בין שני שירים המושרים במגזרים שונים בחברה הישראלית, במילים שונות אך תחת אותה המנגינה. דבר זה מסמל עבורה שאולי דרך הביטוי שונה מאחד לאחד אך כולנו נעים לאותה המנגינה ולאותו הניגון כבר שנים אלפיים.
שַׂחֲקִי, שַׂחֲקִי עַל הַחֲלוֹמוֹת,
זוּ אֲנִי הַחוֹלֵם שָֹח.
שַׂחֲקִי כִּי בָאָדָם אַאֲמִין,
כִּי עוֹדֶנִּי מַאֲמִין בָּךְ.
שַׂחֲקִי כִּי גַּם בְּרֵעוּת אַאֲמִין,
אַאֲמִין, כִּי עוֹד אֶמְצָא לֵב,
לֵב תִּקְוֹתַי גַּם תִּקְוֹתָיו,
יָחוּשׁ אֹשֶׁר, יָבִין כְּאֵב.
שָׁקְעָה חַמָּה, שָׁקְעָה נְַפְשִׁי
בְִִּתְהֹום רַעְיוֹנוֹת רַב כַּיָּם
נִלְאֹה נִלְאֵיתִי מִמִּלְחַמְתִּי
עִם הַבָּשָׂר, עִם הַדָּם.
אֵיךְ אוּכַל עוֹד לִחְיוֹת כָּכָה
מִבְּלִי הָבֵן אֶת כָּל זֹאת
אִם לִשְׁכֹּחַ וְלִשְׂמֹחַ
אוֹ לִזְכֹּר וְלִבְכּוֹת.
אַאֲמִינָה גַּם בֶּעָתִיד,
אַף אִם יִרְחַק זֶה הַיּוֹם,
אַךְ בּוֹא יָבוֹא – יִשְּׂאוּ שָׁלוֹם אָז וּבְרָכָה לְאֹם מִלְאֹם.
יָשׁוּב יִפְרַח אָז גַּם עַמִּי,
וּבָאָרֶץ יָקוּם דּוֹר,
בַּרְזֶל-כְּבָלָיו יוּסַר מֶנּוּ,
עַיִן-בְּעַיִן יִרְאֶה אוֹר.
גרסת השיר האחת – שחקי שחקי, במילותיו הלאומיות-סוציאליסטיות של שאול טשרניחובסקי ואילו הגרסה השנייה של בני הישיבות הליטאיות, המושרת במילותיו הקדומות יותר, של ר' אליהו אברהם קפלן שהיה בן ישיבה בן 17 ומתאר במילותיו את חיבוטי הנשמה והגוף בעולם הזה במילים "שקעה חמה". אורית בחרה את הבתים המסוימים וכאילו נוצרה יצירה שלישית חדשה לגמרי המשקפת את הקונפליקט והמתח הפרטי והאישי שכל אחד עובר בימים אלו לבין המקום הלאומי שמצפה לטוב שיבוא ויראה אור. סיום השיר נוטע תקווה בלב המאמין וציפייה לבאות.
השיר מוקדש לאשה גדולה ומופלאה - את ההשראה לשיר קיבלה אורית מהרבנית שרה דרוקמן, אשת הרב חיים מאיר דרוקמן, אותה הכירה היכרות אישית ולמדה ממנה את השיר בערוב ימיה. את השיר 'שקעה חמה' למדה מבוגר ישיבה חרדי.
השיר הופק על ידי מושיק לנדאו. העיבוד מפתיע בקצביות שלו לעומת ביצועים אקוסטיים קודמים של השיר. השימוש בכלים אתניים מוסיף גוון נוסף לשיר.
אורית איזק, זמרת-יוצרת, ששימשה כסולנית ומקימת להקת אחותי, מהחלוצות ומובילות השינוי בחברה הדתית-לאומית בתחום השירה והיצירה ושמה את השירה הנשית כחלק מרכזי מעולם התרבות הדתי-לאומי, החליטה לצעוד לשלב הבא ויוצאת בקריירת סולו חדשה. המסע המוסיקלי החדש שלה יכלול חומרים מקוריים ואישיים במטרה להגיע לקהל רחב ומגוון מתוך רצון ששיריה ימצאו אוזן ולב לשכון בהם.
אורית עובדת גם כמטפלת במוסיקה ומאמינה בכוח הריפוי של המוסיקה להניע תהליכים ואנשים.