
דו"ח של ועדת הסחר הפדרלית בארה"ב מעלה נתונים מדאיגים במיוחד על היקף החשיפה של פרטים אישיים של גולשים, ושיתופם עם צד שלישי.
בדו"ח החדש נטען כי תשע מחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם, בהן פייסבוק, טיקטוק, אמזון, Reddit, יוטיוב, ווטסאפ, Snap, רשת X ועוד, אוספות "שלל עצום של מידע אישי של המשתמשים באתרים או באפליקציות, ומשתפות אותו עם מגוון רחב של גופים בצד שלישי".
חברי ועדת הסחר הפדרלית בחנו את שיטות איסוף המידע האישי שמבצעות חברות הטכנולוגיה הגדולות בין ינואר 2019 ועד דצמבר 2020. הם מצאו כי החברות אוספות מידע אישי עצום על כל משתמש, ולאחר מכן משתפות אותו עם גופים רבים בצד שלישי, גם על מנת להתאים את תוכן המודעות והצעות מסחר שנשלחות למשתמשים או מופיעות על הצג.
חברי הוועדה ממליצים לקונגרס להעביר חוקי הגנת פרטיות חדשים, על בסיס ממצאי הדו"ח. יו"ר הוועדה, לינה חאן, אמרה כי "ההכרה בעובדה הבסיסית הזו חשובה לאוכפים ולקובעי מדיניות כאחד, משום שכל מאמצים להגביל או להסדיר את האופן שבו חברות אלה אוספות מאגרי מידע אישיים של אנשים יתנגשו עם התמריצים העסקיים העיקריים שלהן. כדי לגבש כללים או מענים אפקטיביים המגבילים את איסוף המידע הזה, קובעי המדיניות יצטרכו להבטיח שהפרת החוק אינה משתלמת יותר מאשר ציות לו". חברי הוועדה גם דורשים מראשי חברות הטכנולוגיה להשקיע יותר משאבים ב"הגבלת שמירת ושיתוף הנתונים, הגבלת פרסום ממוקד וחיזוק ההגנה לבני נוער".