נשיא המכללה האקדמית חמדת, פרופ' חיים שקד, התייחס בכנס ירושלים בשדרות לצורך במתן חוסן לצוותי חינוך.
שקד אמר כי "אנחנו פיתחנו לפני כמה שנים משנת פדגוגיה של חוסן, שאומרת, שהתפקיד של אנשי חינוך הוא לא רק להקנות ידע, ולא רק לפתח מיונמויות ולהנחיל ערכים, אלא יש להם תפקיד מרכזי ובסיסי בהעצמת החוסן של התלמידים, פיתחנו את זה עוד לפני המלחמה, זה כבר כמה שנים. למדנו שחוסן זה לא תפקיד רק של מטפלים רגשיים, אלא, גננות, מורות מורים, צריכים לקחת את זה תחת אחריותן. יצאנו עם זה לדרך עוד לפני הקורונה. ואז פרצה הקורונה, ואמרו לנו איך ידעתם להתחיל עם החוסן, ועכשיו אומרים לנו אותו דבר".
"האמת שהחיים שלנו לעולם ידרשו מאיתנו חוסן, פה במדינת ישראל, תמיד יהיה לכל אדם אתגרים, גם במישור הפרטי, חוסן הוא מצרך קיומי".
במענה לשאלה איך מעניקים חוסן לסגל השיב: "אי אפשר לצפות מהמורים לדאוג לחוסן של התלמידים, בלי לדאוג לחוסן של עצמם, המורים דואגים לחוסן של התלמידים, צוות ההנהלה דואג לחוסן של המורות והמורים, ומישהו צריך לדאוג לחוסן של המנהל. אנחנו גם עובדים הרב עם צוותים חינוכיים בפועל. אנחנו רוצים שהסטודנטים כשיגיעו לשדה, ידעו שמחובתם לדאוג לחוסן. אנחנו עובדים עם רשויות".
"אני הייתי הרבה שנים מנהל בית ספר, צמחתי בתוך מערכת החינוך, אנשי חינוך, שהם פוגשים חוקרי חינוך, לפעמים יש הרגשה שאין להם הבנה. אני רק אחרי 17 שנות ניהול בית ספר פניתי לחקור".
עוד אמר: "היתרון האישי שלי, כשבאתי לחקור מנהלות ומנהלים, הם נפתחו בפני מהר מאוד, אני מצליח להבין את האתגרים, את ההקשר, והעבודה המורכבת, מנהלי בתי ספר זה התפקיד הכי חשוב במערכת החינוך. מבחינה מחקרית, הגורם הפנים בית ספרי, המשפיע יותר מכל על הצלחות התלמידים, זה המורים, ושני בחשיבותו זה המנהלים".