
אחת השאלות שנשאלו לקראת הבחירות בארצות הברית היא, האם להתפלל להצלחת דונלד טראמפ, שיזכה להיבחר לנשיא.
בעניין זה צריך להקדים, כי למרות הביקורת שלנו על הקשיים שהערים הנשיא ביידן על המלחמה, כשהוא מעכב את הזרמת החימוש לצה"ל, צריך לדעת להכיר טובה על הדברים הטובים שעשה. כגון, בהעברת תקציב של מיליארדים לצורך המלחמה, כמו כן בהשתתפות ארה"ב בהגנה מפני מתקפת הטילים הקטלנית מצד איראן, ועוד.
כך כותב הרמב"ם במורה נבוכים ג, מב; בעניין הכרת טובה לנכרים: "כל מי שהצטרכת אליו יום אחד, וכל מי שקבלת ממנו תועלת בעת צרה, אף על פי שהרע לך אחר כן, צריך שתזכור לו מה שקדם [ותכיר לו תודה על הטוב שעשה לך]. אמר יתעלה: 'לא תתעב מצרי כי גר היית בארצו'. וכבר התפרסם רוב מה שהרעו אותנו המצריים". והנה למרות שהעבידו המצרים את ישראל בפרך והשליכו את ילדיהם ליאור, עם זאת, כיון שזכה יעקב ובניו לרדת למצרים בשנות הרעב וכך ניצלו שבעים נפש ממוות, נצטוו ישראל להכיר טובה למצרים, ונאמר להם: "לא תתעב מצרי".
לאור האמור יש להכיר טובה לממשל ביידן על עזרתם, אך אין לשכוח שבגלל ממשל זה החמאס מקבל סיוע הומניטרי במזון, ובכך ממשיך את שלטונו ברצועת עזה. החמאס משקם את עצמו בכספים ובלוחמים חדשים, ובכך המלחמה מתארכת, זאת, במחיר כבד של אבדות בנפש של חיילים יקרים וקדושים מצבא ישראל. ביידן תובע להחזיר את חמאס לשלוט ברצועה ולמנוע התיישבות יהודית ושלטון יהודי בחבל ארץ זה בארץ ישראל.
לא כן הנשיא טראמפ שהצהיר לא אחת, כי יש לתת לישראל יד חופשית במלחמה, ואף ליישב את הרצועה. טראמפ הוכיח את עצמו בכך שהכיר בריבונות ישראל בגולן, כן הציע הצעה מעשית לריבונות ישראל ביהודה ושומרון. בניגוד לקודמיו שדיברו הרבה ובפועל לא עשו, קם ללא רתע, והעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים.
יתר על כן, הצהיר באחת ההזדמנויות, כי מדינת ישראל מדינה קטנה, הנראית כנקודה קטנה על הגלובוס, לפיכך צריך להרחיב את גבולותיה. הצהרה כעין זו, אפילו מנהיגים בישראל מפחדים להעלות על דל שפתם.
בעניין תכניות הגרעין של איראן, הטיל טראמפ עיצומים כלכליים על איראן, דבר שגרם להם נזק כלכלי כבד במליארדים רבים, ועצר את תכניותיהם ליצור פצצה אטומית. ביידן לעומתו, ביטל את העיצומים, ובכך סייע לאיראנים להתקדם בביצוע התכנית השטנית שלהם במוצהר, שבכוונתם להשמיד את מדינת ישראל.
הבעת תקווה ותפילה לניצחונו של טראמפ אינה חנופה, אלא דבר ה' על ידי נביאו כמובא בירמיהו כט, ז: "דרשו את שלום העיר [בבל]... והתפללו בעדה אל ה', כי בשלומה יהיה לכם שלום".
כמו כן הלכה היא, יש לברך על מלך ושליט נוכרי, כמובא בברכות נח, א: "ברוך שנתן מכבודו לבשר ודם".
יש לזכור שבהיות ישראל בגלות מנהג ישראל הוא לברך את המלך והקיסר בהכנעה. כגון התבטאותו של בעל נודע ביהודה: "אדוננו הקיסר החסיד ירום הודו". או תפילה שחוברה במיוחד עבור המלכה מריה תרזה, מלכת הונגריה ובוהמיה, ומלכים ושליטים אחרים.
להלן תפילת יהודי גרמניה לשלום ארצם לאחר כישלון במלחמה: "אנא אב הרחמים... יהי נא חסדך עם ארץ מולדתנו ארץ גרמניא ירום הודה, לרפאות את שברה במלחמה, לקוממה להאדירה לשכללה ולחזקה לעולם. הסר מנאות ארצה דבר וחרב ורעב ויגון... לא ישמע קול שוד בגבולנו בהשביתך מלחמות עד קצה הארץ... ובא לציון גואל וכן יהי רצון ונאמר אמן."
גם בירושלים העברית, כשהארץ הייתה תחת שלטון התורכים, חיבר הרב שמואל סלנט תפילה לכבוד עבדול חמיד השני, סולטן שעסק בהשמדת עם, ורצח באכזריות למעלה ממליון ארמנים. עבדול חמיד מנע מיהודים לעלות ארצה, וכן אסר על בניין בתים וקניית קרקעות, ואף גבה מיסים כבדים מנשוא. למרות האמור פרסם הרב תפילה לאומרה בבתי הכנסת, כדלהלן: "הנותן תשועה למלכים ירים קרן הסולטן, הממלכה הרוממה האדירה והרחמנייה הזאת. וירומם יאדיר ויעלה מעלה מעלה את אדוננו מלכנו עבדול חמיד השני החסיד והרחמן המנצח... שתנשא מלכותו... שלח מלאכך לפני צבא ממלכתנו הלוחמים כיום מול אויביהם, הדבר נא את אויבם תחת רגלי השולטן..."
בחסדי ה' זכה עם ישראל להיות בן חורין בארצו עם ממשלה יהודית וצבא יהודי, ואיננו חייבים להחניף לקיסר ולסולטן, אך להכיר תודה זו מצווה מן התורה כנ"ל. יש לזכור את ההבדל בין הנשיאים: הנשיא ביידן פעל ישירות נגד צבא ישראל איים בסנקציות על גדוד נצח יהודה, פעל נגד אנשי הגבעות והחוות ביהודה ושומרון. כן התנכל לשר סמוטריץ על פעילותו לשליטת עם ישראל באדמות הארץ. כך גם הפעיל את השפעתו נגד השר בן גביר, שפעל לחזק את מעמד ישראל בהר הבית ומקום המקדש.
לעומת הנשיא ביידן הנתון להשפעת הפרוגרסיבים ושונאי ישראל, גישתו של הנשיא טראמפ הפוכה. מליונים מאנשי מפלגתו נימנים על האוונגליסטים אוהבי התנ"ך, המאמינים בחובת עם ישראל לשלוט על ארץ ישראל האמורה בתנ"ך, ובחובת עם ישראל לבנות מקדש.
לפיכך יש להכיר טובה ולהודות לה' על העבר, לשמוח על הבחירה בהווה - בתוספת ברכת 'הטוב והמיטיב', ולהתפלל על העתיד.
ישלח ה' במהרה את מלאכו - "לפני צבא ממלכתנו הלוחמים כיום מול אויביהם" - בארץ ישראל ובשבע חזיתות. ידבר אויבינו תחתנו ויעטרנו בכתר ישועה ובעטרת נצחון. ויקוים בנו במהרה הכתוב: "ועלו מושיעים בהר ציון" לבנות מקדש במהרה "והייתה לה' המלוכה" במהרה אמן.