
עוד מימיו כסטודנט שחר היה מה שניתן לכנות "מטאור" בתחום. בשנה הראשונה לתואר התחיל לנהל את עמוד הפייסבוק של אגודת הסטודנטים במכללה למינהל.
בשנה השנייה התמחה בתחום השיווק הדיגיטלי באחת החברות של קבוצת "אסתי לאודר", אחת מענקיות הקוסמטיקה ובשנה השלישית כבר כיהן כמנהל השיווק והדיגיטל של בית הספר למינהל עסקים במכללה למינהל בראשון לציון. כיום לאחר מספר שנים הוא כבר בכובע של מרצה, גם במכללה למינהל וגם בבתי ספר מקצועיים נוספים.
"השיווק הדיגיטלי בא לי באופן טבעי. התחלתי לעסוק בתחום במקביל ללימודים שלי" הוא נזכר. "עוד כשהייתי סטודנט יזמתי פרויקט במכללה שאפשר לסטודנטים וגם לבוגרים להתמחות בכל תחומי השיווק הדיגיטלי והייתה לזה הצלחה רבה. משם לקחתי את זה לסקטור הפרטי".
לראות את הלקוח: שיווק ופרסום הולכים יחד
"כל כמו דבר טוב, את אינסייט הקמנו די במקרה" הוא מספר. "בסיום הלימודים התחלתי לקבל לקוחות באופן פרטי וכך הכרתי את אסף".
החיבור עם אסף היה מיידי כששני הצעירים חולמים להקים משרד פרסום אחר, שונה, כזה שרואה את הלקוח באופן הוליסטי ומלא. "השקענו זמן ומחשבה רבים כיצד לקחת עסקים ולהביא אותם למקום טוב שיווקית אבל גם עסקית. שני התחומים הללו הולכים יחד. צריך להבין שעד היום משרדי פרסום עוסקים בפרסום, לא בעסקים. אנחנו מסתכלים גם על המקורות, החזרי ההשקעה של כל מקור, איזה מוצרים נמכרים ומציעים הצעות למוצרים נוספים".
המעורבות העמוקה הזו בעסק של הלקוח ממשיכה בהבנה עסקית גבוהה, מה שמביא את הלקוחות לשתף את אינסייט בשורה של החלטות קרדינאליות – החל מקמפיינים דרך מכירות ועד מיזוגים. "הרבה פעמים בעלי עסקים מרגישים קצת לבד. חסר להם עם מי להתייעץ. אנחנו באינסייט נותנים שירות לעשרות רבות של לקוחות ורואים עצמנו כשותפים לעסקים ולא רק נותני שירות. זה נותן לנו ראייה רחבה למה קורה בשוק. לרוב, הבעיה שעימה הלקוח מתמודד מוכרת לנו. אנו יודעים לייעץ, וגם לחוש את הכיוון הכללי של השוק. זה יתרון שאין למשל למשרד פרסום קטן יותר שמתעסק עם כמה לקוחות בודדים".
תן דוגמה
"היו לנו קמפיינים שעבדו מצוין אבל את חלקם עצרנו משום שהם גזלו זמן לאנשי המכירות ואם מצאנו דרך לנצל את זמן העבודה טוב יותר, נמליץ להחליף את הקמפיין בשביל להגדיל את החזר ההשקעה".
ראייה הוליסטית
אינסייט היא אחת מחברות הפרסום היחידות בארץ שאינה כובלת את הלקוח בהתחייבויות לשירות לפרק זמן מסוים. "אנחנו רוצים שהלקוח יהיה איתנו כי הוא מרוצה, לא כי כבלנו אותו בחוזה" מסביר שחר. "אני מאוד מאמין ביכולות שלנו לכן לא זקוק להתחייבות הזו".
אחד הדברים שמאפיינים את "אינסייט" היא נאמנות של לקוחות. בעוד שממוצע החלפת משרד פרסום בארץ עומד על אחת לשנתיים, באינסייט ישנם לקוחות שנמצאים איתה מפתיחת החברה, כבר למעלה מ-7 שנים.
"אחד הדברים שמייחדים אותנו זה גמישות מחשבתית" ממשיך שחר, "אנחנו מאוד פרו לקוח. חשוב לנו שהוא ירגיש שהגיע למקום הנכון. אם יש למשל לקוח שאנו רואים בו את הפוטנציאל אך קשה לו כעת להשקיע את המשאבים, אנו נבנה איתו מסלולים בהם נשקיע יחד ונקצור את הפירות ברגע שיגיע למסלול הנכון".
ייחודיות נוספת של אינסייט קשורה לראיית הלקוח כשותף וחתירה להצלחה משותפת. באינסייט לא מנסים למכור שירות, אלא יושרה מקצועית, נאמנות, ירידה לפרטים וגמישות. "אנחנו רצים לטווחים ארוכים: ישנם לקוחות שרוצים להגדיל תקציב שיווק, אך אם נחשוב שזה לא הזמן המתאים נשקף להם את זה. אנו אולי נפסיד כסף לטווח הקצר, אך בטווח הארוך נגיע לתוצאות טובות יותר וכולנו נצא נשכרים".
חשיבה מחוץ לקופסה
בתור משרד פרסום המנהל כ-150 לקוחות, אין בעיה כמעט שהם לא נתקלו בה ולכן, לא פלא שהם מצליחים למצוא או ליצור פתרונות יצירתיים עובר הלקוחות שלהם בזמן משבר, כמו למשל במקרה הבא של לקוח אשר נקלע למצוקת תזרימים בזמן המלחמה: "הוא רצה להגדיל את הכנסותיו בלי להגדיל את תקציב המדיה והפרסום. יש לנו לקוחות מכל הקשת השיווקית ובתחומים רבים ולא פעם אנו יודעים לקשר בין לקוחותינו בכדי ליצר שיתופי פעולה כך ששניהם יעבדו על פרויקט מסוים ויתחלקו בהכנסות. זה מייצר להם עבודה ומאפשר ללקוחות שלנו לשמור על יציבות". כך למשל, כאשר לקוחה שלהם הייתה זקוקה לתמיכה עסקית, אינסייט קישרו אותה עם מאמנת עסקית שגם היא לקוחה שלהם ויחד השתיים הקימו אסטרטגיה חדשה לעסק.
נשמע כמו BNI
"באופן מסוים זה נכון. הייתי שם בתחילת הדרך והבאתי את זה לעסק".
פעמים רבות, עיתות משבר מביאות דווקא הזדמנויות עסקיות, כך היה ב-7 באוקטובר כאשר מרבית השוק נכנס למיתון ולקוחות חדלו מלפרסם: "מחירי הפרסום ירדו ודווקא אז, בשיא המשבר, ייעצנו ללקוחות מבוססים להגביר את עלויות הפרסום שלהם תוך התאמת המסרים לתקופה. באופן הזה הצלחנו להגיע ליותר אנשים בעלויות נמוכות יותר והתוצאות שלהם אכן השתפרו בזמן שמרבית העסקים הפסידו".
הרבה עסקים נכנסו ללחץ בתחילת המלחמה. כיצד התמודדתם עם זה?
"אנחנו משדרים ללקוחות רוגע ויציבות עם ניסיון של עשרות לקוחות שהייתה להם אותה הבעיה והם הסתדרו. ברגע שאתה אומר ללקוח משפט כזה הוא סומך עליך. אנחנו רואים את התמונה הכללית של שוק. לוקחים מצב שעובד אצל אחד ומעבירים אותו לאחר".