מקדם אתרים מקצועי
מקדם אתרים מקצועיצילום: pixabay

אתר שלא מופיע במקומות הראשונים הוא אתר שרוב הלקוחות הפוטנציאליים של העסק לא נכנסים אליו, והם עלולים להתפספס. ציון גבוה מגוגל תורם גם למיתוג העסק כאמין, ומי שיעזור לכם להגיע למטרה הזו, ודרכה לשיפור הרווחיות, הוא מקדם אתרים מקצועי. בעמוד זה תמצאו המלצות של חברת Impressive Digital, שיעזרו לכם לבחור את המומחה הכי נכון עבורכם.

קודם כל ניסיון

השיקול הראשון בבחירת מקדם מקצועי לאתר שלכם הוא ניסיון. אם תצליחו למצוא מומחה לגוגל שגם מכיר את התחום שלכם אחרי שקידם אתרים דומים לשלכם - מעולה, אבל גם אם תבחרו במקדם עם 7-8 שנות ותק ומעלה תהיו בידיים טובות.

הניסיון מונע טעויות שמעכבות את תהליך הקידום של האתר והצמיחה של העסק, וגם עוזר למקדם למצוא מענה אפקטיבי מאוד לכל תרחיש וכל מצב. ותק בענף השיווק הדיגיטלי גם מעיד על לקוחות מרוצים רבים במשך השנים - אינדיקציה מצוינת לאיכות השירות.

מקדם שלא מבטיח אלא מקיים

כשמחפשים מקדם אתרים נתקלים בלא מעט הבטחות: "מקום ראשון בגוגל תוך חודשיים!", "תוך חודש כבר תראו את השינוי!!", "קידום מאפס למאה תוך שבועיים!!!" וכו'. בתחום שיש בו תחרות קשה, טבעי שאנשי המקצוע ינסו למשוך לקוחות, אבל מבחינתכם הבטחות כאלה הן תמרור אזהרה.

הסיבה לכך היא שקידום אתר בגוגל הוא תהליך לטווח ארוך. כמעט תמיד נדרשים מספר חודשים כדי לשדרג את הביצועים של האתר כך שהשינוי יהיה אמיתי ויישמר גם אחרי שמסתיים תהליך הקידום. מעבר לכך, מקדם אתרים בגוגל אורגני עם ניסיון ויושרה יודע שקודם כל הוא צריך לבצע מחקר יסודי כדי לדבר על תוצאות אפשריות ולתאם ציפיות. להבטיח מראש, בלי לדעת מה מצבו הנוכחי של האתר, או עד כמה חזקים המתחרים שלכם, זה פשוט לא רציני.

מקדם שלא מאמין בחוזים כובלים

תהליך קידום אורגני בגוגל - כלומר, קידום הבאת באתר למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש הטבעיות ולא במודעות הממומנות - מחייב כאמור סבלנות. למרות זאת, לפי Impressive Digital כדאי להעדיף מקדמים שלא מחתימים את הלקוחות שלהם עם חוזים כובלים לטווח ארוך.

שקיפות מלאה כן, התחייבות קשיחה לא.

מקדם שיודע שהוא מספק תועלת אמיתית לכל מי שפונה אליו יודע גם שהלקוח או הלקוחה יישארו איתו. לא מכוח חוזה כובל, אלא מתוך רצון להמשיך את התהליך ולהעצים את התועלת. לכן אין לו צורך בחוזה נוקשה, ולכם יש חופשה פעולה מוחלט לאורך כל הדרך.

מקדם שמדבר אתכם בגובה העיניים

עוד טיפ חשוב לבחירת מקדם אתרים מקצועי הוא התקשורת איתו. ככל שתהיו יותר מעורבים בקידום של האתר שלכם, כך התוצאות יהיו טובות יותר, וכדי שתוכלו להיות מעורבים באמת, נדרשת תקשורת בגובה העיניים. בלי ז'רגון מקצועי לא הכרחי, בלי ראשי תיבות ומונחים שמשאירים אתכם בחוץ - אלא תקשורת ישירה, בהירה ועניינית.

מקדם שהוא פרילנסר

יש שתי דרכים לקדם אתר: עם חברה גדולה ועם פרילנסר. לכאורה חברה גדולה יכולה להציע שירות מקיף יותר ומקצועי יותר, אבל בפועל ההמלצה היא לבחור בפרילנסרים.

קודם כל, בחברות גדולות מי שמבצע את הקידום בפועל הוא בדרך כלל עובד זוטר יחסית ולכן גם חסר ניסיון. אמנם המנהלים מפקחים עליו, אבל בפועל חשוב לזכור שמי שמטפל באתר שלכם הוא מי שרק התחיל להתמקצע בתחום (שמחייב בקיאות מעמיקה). שנית, לחברה גדולה יש הוצאות גדולות, ובאופן בלתי נמנע הן מגולגלות אל הלקוחות, והכי חשוב: פרילנסר יודע שכל האחריות עליו ורק עליו ולכן הוא מחויב באמת להצלחת הלקוחות שלו.

*** כותב המאמר: אורי שחם, מנכ"ל ובעלים של חברת אימפרסיב דיגיטל.