סופרמרקט
סופרמרקטצילום: ISTOCK

סקר שנערך על ידי מכון 'דיירקט פולס' מגלה כי רמי לוי היא הרשת המועדפת על הציבור הדתי, עם 39% מהקונים הבוחרים בה.

19% מהציבור הדתי קונים באושר עד, 10% ביוחננוף ובשופרסל, 3% בויקטורי ו-2% בלבד ברשת קרפור. 17% נוספים מעדיפים רשתות קטנות אחרות.

הסקר גם מצביע על כך שהכשרות וההידור הכשרותי הם גורמים משמעותיים בבחירת מקום הקנייה – 63% מהנשאלים הגדירו זאת כגורם משפיע מאוד. בתגובה לתוצאות, רשת קרפור טוענת בתגובה לסקר כי בכוונתה להרחיב את היצע המוצרים המהודרים ומתאימה את עצמה לדרישות הציבור שומר הכשרות.

63% מהנשאלים ציינו כי הכשרות וההידור הם שיקול מרכזי בבחירת הרשת. 24% הגדירו זאת כגורם משפיע מאוד, ו-29% ציינו כי הוא משפיע במידה רבה. לעומת זאת, 26% בלבד ציינו שהכשרות היא שיקול מועט או שאינה משפיעה כלל.

בנוסף, הסקר בדק את העדפות הציבור בכל הנוגע לרכישת ירקות שטופים וארוזים, נקיים מחרקים. 58% מהנשאלים השיבו כי הם נוהגים לרכוש ירקות כאלה, לעומת 42% שאינם נוהגים בכך.

איפה קונה הציבור הדתי לאומי
איפה קונה הציבור הדתי לאומיצילום: ערוץ 7

ברשת קרפור התייחסו לסקר ולנתון לפיו היא אינה משווקת מוצרים מותאמים לציבור הדתי כמו חסלט עלי קטיף, עוף עוז, או בשר בכשרויות מהודרות אחרות שהציבור הדתי נוהג לצרוך, "בשנה האחרונה נפתחו שמונה סניפים שמתמחים בכשרויות מהודרות ובכל יום מתווספים מוצרים בכשרויות המעולות ביותר. ברשת הכללית המונה 132 סניפים יש גם כן כשרויות מגוונות. מדובר ברשת עם מגוון עצום שמתאים לצרכני כשרות מהודרת. יש אלפי פריטים עם כשרויות מהודרות בכל הסניפים".

הרב יעקב הופמן, רבה של רשת קרפור, הוסיף "בשנה האחרונה רשת קרפור עוברת שינוי משמעותי מבחינה כשרותית כדי לתת מענה לציבור הדתי והחרדי. מאות מוצרים שודרגו לכשרויות מהדרין מהמובילות בארץ. 'קרפור' ממשיכים להרחיב את מגוון המוצרים המהודרים לפי צורך וביקוש הלקוחות כדי לספק לציבור שומרי הכשרות חווית קנייה ברמה הגבוהה והכשרה ביותר".

תוצאות הסקר מחזקות את העובדה כי הציבור הדתי מעדיף רשתות שמציעות לו מגוון רחב של מוצרים בכשרות מהודרת, ושרשתות שאינן מתאימות את עצמן לכך מפסידות נתח משמעותי מהקהל הדתי.