
התוכן של 'לבסומי', הוא תוכן מאד עמוק. זה אמנם נראה מאד חיצוני, אנשים שותים, משתוללים ומתפרקים, אבל בעצם העניין הזה הוא גדול, וכשחושבים עליו מראש, יכולים לעשות אותו עוד יותר גדול.
'נכנס יין יצא סוד' (סנהדרין לח.), ומתברר שהסודות הפנימיים של אנשי התורה, הם סודות מאד יפים: אהבת ישראל, אהבת החברים, יראת שמים ומידות טובות, כל התכונות הפנימיות הכמוסות באדם. לפעמים מחמת הבושה אדם מעוכב מלבטא את כל הדברים הטובים שבו, ובימי הפורים הלבבות נפתחים, נכנס יין יצא סוד.
אם נכוון יותר את הדברים, נבין שהסודות עוד יותר עמוקים, פנימיים, טובים וחיוביים, ויש לזה ערך עצום. זהו יום שמאד מחבר את הלבבות זה לזה, ואחרי פורים אנחנו נעשים אנשים אחרים.
חז"ל אמרו 'הדור קבלוה בימי אחשורוש' (שבת פח.), כשמתאחדים זה עיקר ענייננו, להיות עם אחד, להיות ביחד. 'אתה אחד ושמך אחד ומי כעמך ישראל גוי אחד בארץ', אז מתקדש שם שמים בצורה יותר גדולה. ראשית כל אנחנו בתוך בית המדרש, אבל כמובן הדברים פועלים אחר כך החוצה באופן נסתר ופנימי. כמו שהיה אז, כך גם בימים האלה.
ונתפלל לריבונו של עולם שתהיה אחרית כראשית, כמו שזכינו אז, כך יתחדש עלינו גם כעת, שנראה בתוך הטבע, בתוך המציאות, את ההופעה האלוקית. ובבחינת 'הדור קבלוה בימי אחשורוש', תתחדש עלינו גם השנה הזאת, ונקווה שמכאן נעלה מעלה לגאולה השלמה, כמו שהיה אז אחרי 'הדור קבלוה בימי אחשורוש' - בניין הבית השני, כך נזכה לבניין הבית השלישי הקבוע והקיים לתמיד במהרה בימינו.