
איך תדעו אם העסק שלכם זקוק למיתוג עסקי חדש? המשיכו לקרוא.
שימו לב לסימנים
הסביבה העסקית משתנה ללא הרף; מתחרים חדשים, טרנדים סוחפים, קהלים חדשים, טכנולוגיות או פלטפורמות חברתיות שפורצות פתאום - כל אלה ועוד משנים את חוקי המשחק, ואתם בהחלט לא רוצים להשתרך מאחור. דינמיות היא מילת המפתח, ובעל/ת עסק שלא מבין את זה בהחלט יכול למצוא את עצמו מדשדש במקום ולראות איך הלקוחות שלו עוברים למתחרים.
אז איך תדעו שהגיע הזמן למיתוג מחדש? הנה כמה סימנים:
- שינויים בקהל היעד - אם העסק שלכם מתפתח ופונה לקהלים חדשים, ייתכן שהמיתוג הנוכחי כבר לא משרת את הצרכים שלכם. למשל, אם התחלתם כעסק בוטיק ופניתם לאוכלוסייה צעירה ועכשיו אתם מכוונים לקהל מבוסס יותר – זה הזמן לרענון המותג.
- חוסר סנכרון בין ערכים לחזון - עסקים משתנים עם הזמן. אם העסק שלכם עבר תהליכי צמיחה, שינוי במוצרים או בגישה העסקית, ייתכן שהמיתוג הקיים כבר לא משקף את הערכים והחזון העדכניים שלו.
- עיצוב מיושן - לוגו, צבעים ושפה גרפית שנראים מיושנים, עלולים ליצור רושם שהעסק לא מתעדכן או לא קשוב לטרנדים בשוק. כדאי לבדוק אצל המתחרים במקביל, ולראות מה הם עושים.
- בעיית זהות - אם הלקוחות שלכם לא מבינים במה אתם מתמחים ומה המוצר/השירות, זהו סימן ברור שמעיד על צורך במיתוג מחדש.
- שינויים בשוק - השוק משתנה כל הזמן, וכך גם המתחרים שלכם. אם המתחרים שלכם עברו תהליכי מיתוג מחדש שעשה להם רק טוב - זה הזמן לשקול אחד כזה גם בעצמכם.
מיתוג עסקי חדש - מאיפה מתחילים?!
הצעד הראשון: אסטרטגיה
אל תדלגו על הצעד הזה - תכנון ובניית אסטרטגיית מיתוג מנצחת, תבטיח מיתוג נכון, חזק ומדויק.
איך בונים אסטרטגיה כזו? התחילו בחקר המתחרים שלכם (מה הם עושים היום? מהם השירותים שלהם? האם הוציאו מוצר חדש לאחרונה? איך הקהל מגיב להם ובאיזה פלטפורמות הם פעילים). כשאתם יודעים מיהם המתחרים שלכם ומה הם מציעים, אין שום סיכוי שתישארו מאחור.
לאחר מכן, תוכלו לעבור בחקר השוק והקהל. דברו עם הלקוחות שלכם למשל, נסו לברר מה עובד ומה דורש שיפור, ובכלל: מה יגרום להם להיות מרוצים יותר. כל בעל עסק רוצה למשוך קהלים חדשים, אבל הדרך לשם מתחילה דווקא בבדק בית.
מכאן כבר תוכלו להבין מה פחות מתאים למיתוג הנוכחי שלכם ומה יכול להישאר.
הגדירו מטרות למיתוג החדש: רענון תדמית? משיכת קהל חדש? הדגשת ערכים מסוימים?
מה אתם רוצים להשיג בעצם?
הצעד השני: יצירת שפה מיתוגית חדשה
בניית המותג היא תהליך מרגש בו העסק שלכם לובש צורה וצבעים חדשים. חשוב שתהליך יהיה מסונכרן עם האסטרטגיה שעבדתם עליה בצעד הראשון. השפה החדשה שלכם תכלול צבעים חדשים, אולי גם לוגו חדש, טיפוגרפיה, שדרוג האתר והדפים העסקיים ועוד.
כשהכל מוכן, תוכלו להחליט אם אתם הולכים על השקה גדולה ומלאת באזז או דווקא מסתפקים בהשקה פנימית לעובדים וללקוחות הקיימים.
מיתוג עסקי עם GENESIS
מיתוג עסקי הוא תהליך שלעיתים עשוי להיות מורכב, אך בליבו עומד עיקרון מרכזי – יצירת שפה ייחודית וברורה. כשבונים מותג, למעשה מגדירים כיצד אנשים יזכרו את העסק שלכם, ואיך תעבירו את הערכים, החזון והאמונות שלכם בדרך אחידה ועקבית.
שפה זו באה לידי ביטוי בכל היבט של העסק: בקמפיינים הפרסומיים, בשירות או במוצר שאתם מציעים, באופן שבו העובדים מתקשרים ומתנהלים מול לקוחות, בעיצוב ובאריזת המוצרים ובכל פעילות שמטרתה לחזק את המותג ולהגביר את נוכחותו ואת אהדתו בציבור.
אנו בג'נסיס מתמחים במיתוג וקידום עסקי, כבר יותר מעשור. יש לנו את אנשי המקצוע הטובים ביותר בכל תחום: עיצוב, תוכן, סושיאל, שיווק וקריאייטיב שיבנו יחד איתכם את המותג שלכם.
אז בין אם העסק שלכם זקוק ל-Branding או Rebranding, זה הזמן לדבר איתנו כדי ליצור לו מיתוג מנצח.