סליקה לעסקים
סליקה לעסקיםצילום: Shutterstock

ניהול עסק קטן או בינוני מחייב לא רק הבנה פיננסית, אלא גם בחירה נכונה של פתרונות תשלום, שכן תהליך הסליקה משפיע ישירות על תזרים המזומנים והיכולת להתרחב. עסקים קטנים אינם זהים זה לזה – עסק המספק שירותים בבית הלקוח יזדקק לפתרון סליקה נייד המאפשר גביית תשלום מיידית, בעוד שחנות פיזית תזדקק למערכת סליקה ייעודית לנקודת מכירה. ללא פתרון סליקה מתאים, העסק עלול להיתקל בקשיים בגביית תשלומים והכנסותיו עלולות להיפגע.

בחירה חכמה במערכת סליקה לעסקים אינה רק עניין של נוחות – היא יכולה להוות את ההבדל בין מערכת תשלומים מסורבלת שמעכבת את הצמיחה של העסק, לבין פתרון מתקדם שמייעל את ניהול ההכנסות ומאפשר להרחיב את קהל הלקוחות.

מה זה סליקה?

סליקה היא תהליך קבלת תשלום אשראי מהלקוח עבור שירות או מוצר. הלקוח משלם דרך מסוף סליקה בחנות פיזית או דרך מערכת תשלומים מקוונת, תוכנת הסליקה מוודאת את הפרטים ומעבירה לחברת שב"א שמחברת בין חשבון הבנק וחברת האשראי, ואז התשלום יכול לעבור. כיום, הודות לפתרונות דיגיטליים חדשניים, עסקים אינם חייבים להסתמך עוד על קופות מסורתיות או מכשירי סליקה פיזיים. לקוחות ישראכרט לעסקים לדוגמה, יכולים ליהנות ממגוון פתרונות סליקה מתקדמים: סליקה באמצעות הנייד, מערכת לשליחת לינקים או דרישות לתשלום אונליין, והעברת תשלומים מרחוק בלחיצת כפתור, הכל ברמת אבטחה גבוהה ואיכותית.

מה חשוב לבדוק כשבוחרים פתרון סליקה לעסקים קטנים?

אופי גביית התשלום של העסק. לכל עסק יש אופי פעילות ייחודי, ולכן בחירת פתרון הסליקה חייבת להתאים לדרך בה העסק גובה תשלומים. עסק המעניק שירותים בבית הלקוח, כמו טכנאים או נותני שירותים עצמאיים, זקוק לפתרון סליקה בנייד, שמאפשר קבלת תשלומים מיידית באמצעות אפליקציה, ללא תלות בקופה פיזית, או בכך שהלקוח מחזיק מזומנים לביצוע התשלום. עסק המחזיק בחנות מקוונת לעומת זאת, זקוק למערכת סליקה אונליין, שתאפשר רכישות דרך האתר באמצעות דפי תשלום מאובטחים. עסקים שאין להם חנות פיזית, אך מוכרים מוצרים דרך רשתות חברתיות או טלפון, יוכלו להיעזר במערכת סליקה לשליחת לינקים לתשלום דיגיטלי ישירות לנייד הלקוח.

ממשק נוח עבור הלקוח. פתרון הסליקה בו תבחרו צריך להיות פשוט ונוח לשימוש עבור הלקוחות שלכם. בין אם אתם מחזיקים אתר עסקי והלקוחות משלמים דרכו באמצעות עמוד תשלום ייעודי, ובין אם מדובר בהעברת תשלום באופן אחר – התהליך צריך להיות קצר ופשוט, על מנת למנוע נטישת לקוחות במעמד התשלום. כמה שפחות מעבר בין עמודים, כמה שפחות הזנת פרטים ידנית – זאת הדרך הנכונה לבחור פתרון סליקה לעסקים. בחירה נכונה גם תאפשר לכם לשמר את קהל הלקוחות ולהגדיל את ההכנסות, באמצעות הגדלת הרכישות מלקוחות חוזרים שהיו מרוצים מהשירות ומהתהליך.

ממשק נוח עבורכם. כעסק, לא תרצו להתקין מערכת סליקה שתחייב הכשרות והסמכות, ותהיה מורכבת לשימוש; אפילו אם היא נגישה במיוחד עבור הלקוחות, סיבוכי ממשק בצד העסק יקשו על הפקת דו"חות וקבלת שירותים חשובים. לכן, כדאי לבחור בפלטפורמה כמה שיותר נוחה גם עבורכם, שתאפשר לכם לשמור על סדר ולנהל את הצד הפיננסי של העסק בקלות.

אבטחה. עסקים קטנים עלולים להיות חשופים במיוחד למתקפות של פושעי סייבר, בשל מודעות נמוכה לסכנות ומחסור בתקציב למוצרי הגנה ואבטחת מידע. עם זאת, תהליך העברת התשלומים בכל עסק כולל מידע רגיש כמו פרטי אשראי, מספרי טלפון של לקוחות ועוד – לכן חשוב לבחור בפתרון סליקה המבוסס על מערכות אבטחה ברמה הגבוהה ביותר. פתרונות הסליקה של ישראכרט עסקים לדוגמה, מופעלים בהתאם לתקן האבטחה המחמיר ביותר בעולם האשראי - PCI:DSS Level 1 ובתקן EMVהייעודי לתחום הסליקה.

איזה פתרון סליקה מתאים לכם?

על מנת לבחור בפתרון הסליקה שיתאים לעסק שלכם, ראשית עליכם לבחור בחברת האשראי שיכולה לספק לכם אותו. כשמחפשים ספקית פתרונות סליקה לעסקים קטנים, עדיף לכוון דווקא לחברות גדולות ומבוססות שניתן לסמוך עליהן ועל התשתיות והמשאבים שלהן. לא נוח להחליף ספק סליקה ותשלומים, להטמיע את התשתיות הנדרשות, ולבצע שינויים בחשבוניות רק בגלל שספק קטן שעליו הימרתם פשט את הרגל או לחלופין כי פתרונות הסליקה שלו לא איכותיים מספיק או לא מותאמים לצרכי העסק שלכם.

דוגמה טובה לספק פתרונות סליקה שמתאים לעסקים קטנים היא ישראכרט לעסקים, מאחוריה עומדות יותר מ-50 שנות ניסיון בפיתוח פתרונות פיננסיים לעסקים בכל גודל, ואשר מעניקה מגוון פתרונות סליקה מתקדמים, הן פיזיים והן ניידים, שיתאימו בדיוק לצרכים של עסק מתחיל.

כך למשל, אפליקציית Payware של ישראכרט עסקים היא פתרון סליקה לתשלום בזמן אמת, שהופך את הסמארטפון שלכם למכשיר סליקה לכל דבר. לאפליקציה אין מגבלת סכומי העברה, ניתן לחלק כל חיוב לתשלומים, הקבלה נשלחת אוטומטית אל הלקוח, והתפעול נוח ללקוח וגם לעובדים. כך תוכלו לקבל תשלומים מהלקוחות שלכם בכל זמן ובכל מקום, ללא תלות במכשיר סליקה פיזי נוסף. פתרון זה מתאים לעסקים קטנים שאינם מחזיקים בחנות פיזית, וגובים תשלום בבית הלקוח או בכל מעמד רכישה פרונטלי אחר.

עוד פתרון סליקה שימושי ביותר לעסקים קטנים הוא שירות ישראכרט 360, מערכת לשליחת דרישות תשלום שמאפשרת לשלוח ללקוחות לינקים או דרישות תשלום מקוונות מהנייד, ויודעת להנפיק להם חשבוניות דיגיטליות באופן אוטומטי. בין השאר, ביכולתה להעביר לינק לתשלום גם במיילים, בווטסאפ וב-SMS, לבצע חיוב חוזר למנויים, ולבצע זיכויים כשצריך.

הממשק שלה פשוט במיוחד, ומאפשר לנהל את התשלומים בעסק בצורה חכמה ונוחה. כמו כן, השירות אינו דורש עלויות הקמה או התחייבות, לא מצריך מכשירים מיוחדים או התעסקות עם עוד ספקים – ומאפשר לקבל תשלום מלקוחות גם מרחוק. פתרון הסליקה "ישראכרט 360" יכול להתאים הן לעסקים אשר מוכרים מוצרים או שירותים מרחוק ללא מפגש עם הלקוח, והן לעסקים שרוצים לאפשר גמישות ללקוחות שמעוניינים לשלם ללא כרטיס אשראי פיזי.

סיכום

אפשר לחסוך כסף ולשמר לקוחות בעזרת בחירה נכונה בפתרונות סליקה שמתאימים בדיוק לצרכי העסק שלכם, ליכולות של העסק ולמאפייני הלקוחות וגביית התשלום שלו. כך אפשר לצמצם התעסקות וכאבי ראש לבעל העסק, לתרום לצמיחה כלכלית ושימור לקוחות ואפילו לשפר את השליטה בהתנהלות הפיננסית ובמעקב אחר התזרים. לפני שאתם בוחרים פתרון סליקה לעסק – זכרו שלא להתפשר על רמת האבטחה ואיכות ספק הסליקה בו תבחרו.

כפוף לתנאי החברה והשירות

השירותים כרוכים בתשלום