בנק הפועלים
בנק הפועליםצילום: Yossi Aloni/Flash90

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה בשבוע האחרון לבית המשפט המחוזי בלוד נגד בנק הפועלים, בטענה לקיומה של תקלה מתמשכת באתר האינטרנט ובאפליקציית שוק ההון של הבנק.

הבקשה הוגשה על ידי לקוח של הבנק, באמצעות עורכי הדין דורון רדעי, ניצן גדות וגפן מברך.

על פי הבקשה, התקלה באה לידי ביטוי בהצגת סכום שגוי של מכירה או קנייה בעת ביצוע פעולה של מסחר בניירות ערך. התובע טוען כי התקלה מתרחשת הן בקנייה והן במכירה, גם באתר האינטרנט וגם באפליקציה, ולעיתים מופיעה כבר בהזנת הפקודה הראשונית ולעיתים רק לאחר ביצוע עריכה של מגבלת השער.

עוד נטען כי מדובר בתקלה אשר גורמת להטעיית לקוחות ולפגיעה בשיקול דעתם במסחר, וכי התנהלות הבנק מהווה הפרה של התחייבויות חוזיות, חובת הזהירות, הנאמנות ותום הלב, ואף של חוקי הבנקאות.

לפי הנטען בבקשה, הבנק מודע לקיומה של התקלה אך במשך תקופה ממושכת לא מתקנה ואינו מעדכן על כך את לקוחותיו. עורכי הדין של התובע מציינים כי המידע הנוגע למועד התהוות התקלה, מספר הלקוחות שנפגעו והיקף הנזקים שנגרמו – מצוי בידי הבנק בלבד.

עוד טוענים התובעים כי ככל שלא ניתן לאתר את הלקוחות שנפגעו, מדובר בנזק ראייתי שנגרם באחריות הבנק, ויש להעביר את נטל ההוכחה לכתפיו.

סכום התביעה מוערך בשלב זה בכ-200 מיליון שקלים, בהתבסס על הנחה כי לפחות 50 אלף מלקוחות הבנק נפגעו מהתקלה וכי כל אחד מהם זכאי לפיצוי ממוצע של 4,000 שקלים.