מירי רגב
מירי רגבצילום: Yonatan Sindel/Flash90

מחירי התחבורה הציבורית בישראל התייקרו באופן משמעותי החל מהיום (שישי), במסגרת יישום הפעימה השנייה של רפורמת "צדק תחבורתי" של שרת התחבורה מירי רגב.

מדובר בעלייה חדה במחירי הנסיעות הבודדות, מנויי החופשי-יומי והחופשי-חודשי – לעיתים עד 33%.

הנסיעה הקצרה ביותר באוטובוס או ברכבת הקלה, בטווח של עד 15 ק"מ, התייקרה מ-6 שקלים ל-8 שקלים. נסיעות למרחקים ארוכים יותר התייקרו בשיעור דומה, למשל נסיעה של 40–15 ק"מ תעלה כעת 14.5 שקלים במקום 12.5, ונסיעה למרחק של מעל 225 ק"מ תעלה 74 שקלים – תוספת של 2 שקלים לעומת המחיר הקודם.

גם ברכבת ישראל חלה עלייה ניכרת. נסיעה ברכבת לטווח הקצר (עד 15 ק"מ) עלתה מ-9.5 שקלים ל-11.5, ונסיעה ארוכה במיוחד תעלה כעת 52.5 שקלים במקום 50.5.

במקביל, מחירי המנויים החודשיים עלו אף הם: חופשי-חודשי לאוטובוס ורכבת מקומית התייקר מ-236 שקלים ל-315 שקלים – עלייה של 33%. חופשי-חודשי משולב לנסיעות של עד 40 ק"מ עולה כעת 323 שקלים, לעומת 267 שקלים עד כה.

בטווח נסיעות של עד 75 ק"מ המחיר עלה מ-430 ל-464 שקלים, ואילו בקצה העליון – נסיעות ארוכות במיוחד – המחיר עלה מ-639 שקלים ל-684.

הרפורמה, שמציעה הנחה של 50% לאוכלוסיות בדירוג סוציו-אקונומי נמוך, עוררה ביקורת ציבורית רחבה. ארגונים חברתיים טוענים כי בפועל גם קבוצות מוחלשות צפויות לשלם יותר בעקבות שינוי תחשיב ההנחות והעדכון האחיד של התעריפים.