
לא עוד תשלום נוסף עבור העלאת תיק יד או מזוודה למטוס? ראשי ארגון BEUC, המייצג 44 ארגוני צרכנים שונים ברחבי אירופה, פנו אל ראשי האיחוד האירופי בדרישה לחקור את מדיניות התמחור של חברות התעופה הזולות ("לואו קוסט") הפועלות באירופה, בטענה כי "הן ניצלו את הצרכנים בכך שדרשו תשלום נוסף עבור העלאת תיקי יד או מזוודה למטוסים".
אגוסטין ריינה, מנכ"ל BEUC, אמר כי "חברות תעופה ניצלו את הצרכנים והתעלמו מבית המשפט העליון של האיחוד האירופי, שקבע כי גביית תשלום עבור מטען יד בגודל סביר היא בלתי חוקית. האם לא כולנו חווינו את הפחד שמטען היד שלנו לא יתאים למידות של חברת התעופה, ויחייבו אותנו בתשלומים נוספים?".
התלונה של ארגוני הצרכנים נוגעת בעיקר לשבע חברות "לואו קוסט" גדולות הפועלות באירופה, ובהן ריינאייר, איזיג'ט, וויזאייר ועוד.
הדרישה לפעול נגד חברות התעופה הגיעה לאחר שבשנה שעברה, משרד זכויות הצרכן בספרד הטיל קנס בסכום של 179 מיליון אירו על חמש חברות תעופה זולות, בעקבות גביית תשלום נוסף על כבודת יד והזמנת מושבים במטוס.
בנוסף, פסק שופט בספרד כי על ריינאייר להחזיר לנוסע 147 אירו שנגבו על העלאת כבודת יד למטוס. ראשי ארגוני הצרכנים טוענים כי חברות התעופה משנות את מדיניות התמחור שלהם וגודל כבודת היד אותה ניתן להעלות למטוס, כך שהנוסעים ייאלצו לשלם עלות נוספת עבור תיקי יד קטנים שירצו לקחת למטוס.
קנטון ג'רוויס, מנכ"ל איזיג'ט, אמר בתגובה כי "כבודת יד בחינם הייתה בעבר כאב ראש לוגיסטי גדול, מכיוון שלא כל כבודת היד יכלה להיכנס לתאי האחסון שמעל המושבים. זה הוביל לעיכובים ולאי נוחות לנוסעים, עקב הכנסת התיק לתא המטען. לכן טוב פשוט לבקש מהנוסע לשלם עבור מה שהוא רוצה".