בעולם הלימוד הישיבתי, שבו הסוגיות התלמודיות נפרשות לעומק ומתפתלות לדעות והסתעפויות רבות, חווים רבים קושי לעקוב אחרי הרצף הלוגי.

כך גם הרגיש אלעד מוקדס, תלמיד בישיבה, שעבורו סיכום תמציתי ובהיר של סוגיה תלמודית היה אתגר ממושך.

"ברגע שההסתעפות חרגה מדעות הגמרא עצמה - הלכתי לאיבוד", הוא משתף בשיחה עם ערוץ 7. אך נקודת המפנה הגיעה בלימוד מסכת פסחים יחד עם דביר גבאי, במסגרת חבורת הלימוד של הרב יעקב חזן. "שם הצלחתי לראשונה לנסח סיכומים תמציתיים וברורים - כאלה שגם אחרי זמן נותרו מובנים", הוא מספר.

השילוב בין הסיכומים לבין יצירתיות הוליד תוצאה מפתיעה: שיר מקורי, שכתב והלחין מוקדס, העוסק בסוגיה של ברכת בדיקת חמץ - האם מברכים "על ביעור חמץ" או "לבער חמץ". השיר לווה את הלימוד כולו - מהעיון הבסיסי בגמרא ועד לדעות הראשונים על עקרונות נוסח הברכות.

לטכנולוגיה גם היה תפקיד: באמצעות כלים מבוססי בינה מלאכותית, הפך מוקדס את השיר ליצירה חיה - עם עיבוד מוזיקלי, קולות, כלי נגינה ואנימציה מקורית. "אני כולי התרגשות", הוא מעיד. "זה לא רק שיר - זו פסגה אישית. לראות לימוד עיוני מתמזג עם יצירה חיה ונושמת".

הקליפ המלווה את היצירה משלב בין תמונות שנוצרו בהשראת שרבוטים שצייר מוקדס בשולי דפי הסיכומים, לבין תמצותים בכתב יד. כך נוצר מסע רגשי ולימודי, שמחבר בין עומק הסוגיה התלמודית לבין הדמיון וההשראה האישית.