
חברת שבא, מפתחת ומנהלת מערכת התשלומים הלאומית, פרסמה הבוקר (שני) נתונים המעידים על שינוי חד בדפוסי הצריכה של הציבור הישראלי עם תחילתו של מבצע "עם כלביא".
מהנתונים עולה כי במהלך סוף השבוע הראשון למבצע חלה ירידה של 11.9% בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת סוף השבוע שקדם לו. סכום ההוצאות הסתכם ב-1.319 מיליארד ש"ח לעומת 1.477 מיליארד ש"ח בסופ"ש קודם.
מנגד, נרשמה עלייה של 13.8% בהיקף העסקאות המקוונות - מ-517.45 מיליון ש"ח ל-588.85 מיליון ש"ח.
העלייה הבולטת ביותר נרשמה בתחום רשתות המזון, שם זינקו ההוצאות ל-422.18 מיליון ש"ח - עלייה של 55.3% לעומת 271.93 מיליון ש"ח בסופ"ש הקודם.
בחברת שבא מסבירים כי הירידה בהוצאות הכלליות נובעת מהנחיות פיקוד העורף שגררו סגירת עסקים וענפי מסחר רבים.
יחד עם זאת, מציינים כי "הירידה בסוף השבוע האחרון מתונה בהרבה מהירידה שנרשמה לאחר ה-7 באוקטובר 2023, אז נרשמה ירידה של כ-30% בהיקף ההוצאות באשראי".