
צודקים בבני ברק הרבנים, שיש חובה להשתתף עם אחרים ולאפשר לכל מי שחפץ- להכנס למקלטים. כי אין שום דבר שעומד בפני פיקוח נפש של יהודים.
ולכן, גם אם יש במקלטים ''כולל'' ויתבטלו שם מתורה. וגם אם נשים וגברים נמצאים במקלט (רח"ל) בערבוביה, חובה לציית לצו פיקוד העורף של הצבא, ולהכנס למקלט בעת תשמע האזעקה.
כי ברור לכל בר דעת ש"שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל, שֶׁמָּגֵן עָלֵינוּ מִכָּל צָרָה וְצוּקָה" עושה זאת באמצעות השתדלותינו, כי "מִדִּין תּוֹרָה אֲנַחְנוּ חַיָּבִים עַל שְׁמִירַת גּוּפֵינוּ".
אם יש מישהו חצוף ורע לב, שאת המקלט לפתוח מסרב, וחי לו בשלווה את חייו הפרטיים, ויש לו שם בית כנסת, כולל או חפצים ומעז לעמוד מנגד ולא מסייע לאחרים, הוא עובר על "לֹא תַעֲמֹד עַל דַּם רֵעֶךָ" והוא חסר לב ו"לֹא יָרֵא מָאֵלוֹקֵיךֳ". וחובה לזעוק כנגדו ובית הדין ב"אופן מיידי" יטפל בו,
ואם העקשן מתעקש על עמדתו חלה חובת כפייה וצו לפרוץ את דלתו. כך פסקו רבני בני ברק- פסק נאה ובעיתו.
ולנו נשאר רק לקוות שלאחר שנפרצו המנעולים והדלתות, יפתחו או יפרצו גם אטִימות הלבבות. ויבינו סוף סוף שאסור לעמוד גם על דם הרֵע, של אשת מילואימניק שמגדלת לבד את ילדיה ושל משפחה שכולה ושל פצועים הזועקים לעזרה.
ויֵצאו בחורים הספונים במקלטים לעזרת ישראל מיד הרשעים. ויסיקו את המסקנה כל הנחבאים בחורים, וימלאו את השורות החסרות במערך המילואים.
כי "הִשְׁתַּדֵּל לִהְיוֹת אִישׁ בְּמָקוֹם שֶׁאֵין אֲנָשִׁים" וכשם שברור: "שֶׁנָּמוּת אִם לַמִּקְלָט לֹא נִכָּנֵס" כך חייב להיות ברור: "שֶׁנָּמוּת אִם לַצָּבָא לֹא נִתְגַּיֵּס". זהו פסק ההלכה וזו סברא פשוטה.
ומיותר להגיד, ולמה לי קְרא?! פשיטא היא. פשיטא.