
תביעה ייצוגית בהיקף של למעלה מ־2.5 מיליון שקלים הוגשה הבוקר (ראשון) לבית המשפט המחוזי בלוד נגד חברת אל על, בטענה כי הפרה את התחייבותה לשבץ אוטומטית וללא עלות את נוסעיה בטיסות חילוץ, לאחר ביטול טיסות בעקבות סגירת המרחב האווירי.
את התביעה הגיש עורך הדין אורי שפראך, שביקש לייצג את כלל הלקוחות שטיסותיהם בוטלו החל מ־13 ביוני 2025. לטענתו, חרף רישומו לטיסת חילוץ, נאלץ לרכוש כרטיס מחדש - במחיר של 2,411 דולר - לאחר שאל על פתחה את המכירה לציבור הרחב בניגוד להודעותיה.
בתביעה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין אהרן טופר וגל רוזנפלד, נטען כי אל על הבטיחה שוב ושוב ללקוחות שהשיבוץ יתבצע "באופן אוטומטי וללא עלות נוספת". אולם בפועל, בעוד אלפי נוסעים ממתינים לשיבוץ, פתחה החברה את המכירה לקהל הרחב - והשאירה את לקוחותיה מחוץ למטוס.
עוד נטען, כי בעת שהתובע ניסה ליצור קשר עם מוקד השירות של אל על - המתין במשך שעות ארוכות ללא מענה. לדבריו, התברר לו כי אם לא ירכוש מידית כרטיס חדש במחיר חירום - שובו לארץ עלול להתעכב למועד בלתי ידוע.
התביעה מצביעה על עשרות אלפי נוסעים שנרשמו לטיסות חילוץ, ונפגעו לטענתה מהתנהלותה של אל על: "חברי הקבוצה נותרו תקועים בחו"ל, נדרשו לשלם שוב, ולמעשה - איבדו את זכותם שהובטחה להם מראש", נכתב.
לסיום מציינים התובעים כי התנהלותה של אל על "פגעה קשות באוטונומיה ובזכויותיהם הצרכניות של נוסעיה", וקוראים לבית המשפט להורות על פיצוי הולם.
תגובת אל על: "החברה תלמד את הבקשה עם קבלתה ותשיב בהתאם לבית המשפט".