
נתוני חברת שב"א - מנהלת מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי חיוב - מגלים כי מבצע "עם כלביא" לא עצר את גל הצריכה של הציבור הישראלי.
על פי הנתונים, בשבוע השני למבצע הצבאי (20-26 ביוני 2025) נרשם זינוק של 31.4% בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת השבוע שקדם לו, למרות ההגבלות שהוטלו על המשק מטעם פיקוד העורף.
הציבור הוציא במהלך אותו שבוע סכום כולל של 9.713 מיליארד ש"ח - עלייה ניכרת לעומת 7.392 מיליארד ש"ח בשבוע הראשון למבצע. מדובר בירידה קלה של 3.9% בלבד לעומת השבוע האחרון שלפני תחילת המבצע (6-12 ביוני), שבו היקף ההוצאות עמד על 10.112 מיליארד ש"ח.
השוואה למבצע "חרבות ברזל", שהתרחש באוקטובר 2023, מגלה כי היקף ההוצאות בשבוע השני של "עם כלביא" גבוה ב־40% מההוצאות בתקופה המקבילה אז - אז עמד סכום ההוצאות בכרטיסי אשראי על 6.939 מיליארד ש"ח בלבד.
מגמה חיובית נרשמה ברוב ענפי הצריכה המרכזיים:
ענף המסעדות, בתי הקפה והמזון המהיר: עלייה של 20.7%, עם הוצאות בגובה 591.1 מיליון ש"ח, לעומת 489.9 מיליון ש"ח בשבוע שלפני.
ענף ההלבשה וההנעלה: זינוק של פי 2.23, עם הוצאות של 408.3 מיליון ש"ח, לעומת 183 מיליון ש"ח בשבוע הקודם.
ענף התעופה, שנפגע באופן ישיר מסגירת המרחב האווירי, רשם התאוששות דרמטית עם קפיצה של פי 2.66 - מ־47 מיליון ש"ח ל־125 מיליון ש"ח בהוצאות.
מנגד, רשתות המזון, שסבלו ככל הנראה מירידה בביקוש בעקבות אגירת מוצרים בשבוע הראשון של המבצע, רשמו ירידה של 14.8% - מ־1.628 מיליארד ש"ח ל־1.387 מיליארד ש"ח בלבד.