אבי מעוז
אבי מעוזצילום: ערוץ 7

ראש הממשלה נמצא בוושינגטון ואחת ממטרות הביקור היא להרחיב את מעגל השלום. זאת בזמן שאנחנו עדיין מדממים בעזה ומנסים להשיג את מטרות המלחמה.

מאז ההחלטה באו"ם על הקמת מדינה יהודית וביתר שאת לאחר הכרזת העצמאות, ניסו מדינות ערב להשמיד אותנו.

בסיומה של מלחמת יום כיפור נפל להם האסימון שהם לא יכרעו אותנו במלחמה. סאדאת שהפנים היטב את ההפסד הצורב פנה לדרך של שיחות והסכמים, שבסופה הוא הצליח להשיב לעצמו את כל סיני.

ביום חתימת הסכמי קמפ דייויד בין ישראל למצרים, דיבר בגין אל עם ישראל בשידור מרחוק ואמר כי הם יקומו אל שחר חדש. הוא הגיע להסכם עם מצרים, הגדולה שבמדינות האויב שלנו אז, ומאז מדינות ערב חדלו מניסיונות השמדתנו בדרך של מלחמה.

שנה לאחר ההסכם, התחוללה באיראן המהפכה החומייניסטית ונפתח עלינו האיום ממדינה שמרכזת ומממנת את כל ארגוני הפרוקסי הטרוריסטיים.

במקביל, כאשר התברר בבחירות שרוב העם נוטה למסורת ולימין ומפא"י ההיסטורית יורדת מהבמה, נפתחה חזית פנימית של התמודדות רוחנית תרבותית.

תופעת הקרנות הפרוגרסיביות הזרות, ובראשן הקרן לישראל חדשה, החלה להתפתח.

אהרן ברק החל במהלכיו ארוכי הטווח להפיכתה של ישראל ממדינה יהודית למדינת כל אזרחיה ולריקון המשטר הדמוקרטי ממשמעותו על ידי העצמת הכח של בית המשפט העליון והחלשת כוחם של נבחרי הציבור.

הפקידות הבכירה והבינונית החלה לבצר את כוחה ולראות בעצמה כשומרת הסף מפני נבחרי הציבור.

הכל במטרה לשמר את שלטון מפא"י והשמאל ולהפוך את עם ישראל לעם "נורמלי" ו"נאור" ככל העמים, ואת מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה.

לתהליך הזה היו כמובן השלכות חמורות גם על האיום הפיזי, היות והנתק התרבותי זהותי הזה הוביל למהלכים הרי אסון כמו תהליך אוסלו וההתנתקות, עם כל ההשלכות החמורות שלהם עד ימינו אנו.

50 שנה אחרי מלחמת יום כיפור, בשמחת תורה תשפ"ד, ניסו ארגוני הטרור ובראשם החמאס, בהובלה ובדחיפה של איראן, להשמיד אותנו שוב, מהבחינה הפיסית.

מתוך הזוועות שחווינו במתקפת הטרור ומתוך היציאה למלחמה הפיסית על חיינו, התגלה בציבור היהודי הצורך העז במאבק על דמותה וזהותה של מדינת ישראל וכנגד חדירת הפרוגרס, התרבות הפוסטמודרנית, וכנגד תפיסת מדינת כל אזרחיה.

כעת ראש הממשלה נמצא מעבר לים בשליחות להרחיב את מעגל השלום, לאחר שהסגנו לאחור במספר שנים את האיום הפיסי מעלינו.

ראש הממשלה מוּנַע מהתפיסה של שלום מתוך עוצמה. גם אנחנו אמונים על שלום מתוך עוצמה, אבל לא רק עוצמה פיזית, אלא גם שלום מתוך עוצמה פנימית והכרה ברורה מה הייעוד שלנו ומה השליחות שלנו. זה מה שיביא את השלום האמיתי.

ולכן אנחנו חייבים במקביל להכרעת אויבינו להכריע את המאבק על מה תהיה מדינת ישראל - מדינת כל אזרחיה או מדינה יהודית.

זה המאבק העיקרי שמוטל עלינו - לנער ולנקות את המערכות הציבוריות מהתרבויות והאג'נדות הזרות ומהתפיסה של 'מדינת כל אזרחיה', ולחשוף את היסודות של הכרת ערך עצמנו כעם יהודי שייעודו ושליחותו האלוקית להיות ממלכת כהנים וגוי קדוש, וחיזוק הזהות היהודית של מדינתנו.

כל החלטה מדינית משמעותית שתתקבל צריכה לקחת בחשבון את הנקודה הזאת - הייעוד והשליחות שלנו.

אני מאחל לראש הממשלה הצלחה בשליחותו.

'הן עם כלביא יקום' מבחינת הקיום הפיזי של המדינה, 'וכארי יתנשא' מבחינת הקיום הרוחני - תרבותי והזהות היהודית של המדינה.