עיתונים
עיתוניםצילום: Olivier Fitoussi /FLASH90

סקר TGI החדש, שפורסם עבור התקופה יולי 2024 עד יוני 2025, ממשיך להצביע על מגמה ברורה של ירידה בצריכת עיתונות מודפסת בישראל.

הסקר נערך בקרב מדגם של 5,024 נשאלים בני 18 ומעלה מהאוכלוסייה היהודית, ומשקף את שיעורי החשיפה לעיתונים יומיים, מוספים, ירחונים וכתבי עת דו-חודשיים.

ירידה בעיתונות היומית

העיתון "ישראל היום" רושם ירידה מובהקת מ-27.0% ל-23.1%. אחריו "ידיעות אחרונות", שירד מ-20.0% ל-17.6%. עיתון "הארץ" ירד מ-5.8% ל-5.1%.

עיתון "מעריב הבוקר" איבד כמעט שליש משיעור החשיפה שלו, מ-3.5% ל-2.2%, ו"מעריב השבוע" ירד מ-3.0% ל-2.2%. גם עיתון "גלובס", המופץ בימים ב'-ה', ירד מעט מ-3.2% ל-3.0%.

בעוד עיתוני סוף השבוע הגדולים ירדו קלות, העיתונות המגזרית הפגינה יציבות ואף התחזקות. "ישראל היום" סופ"ש ירד מ-27.1% ל-25.2%, ו"ידיעות אחרונות" מ-23.7% ל-22.5%. "הארץ" עלה קלות מ-6.6% ל-7.0%, ו"גלובס" עלה מ-2.7% ל-3.3%. "מעריב סופהשבוע" עלה מ-5.1 ל-5.8%.

לעומת זאת, בעיתונות המגזרית נרשמה התחזקות: "בשבע" עלה מ-5.9% ל-6.5%, ו"מקור ראשון" מ-4.3% ל-5.0%.

העיתונים הכלכליים מציגים מגמה מעורבת. TheMarker שמר על רמת חשיפה זהה של 6.3%, בעוד "כלכליסט" ירד מ-9.6% ל-9.3%. לפי הסקר, מדובר בחשיפה כוללת הכוללת גם את הופעתם כמוספים בעיתונים "הארץ" ו"ידיעות אחרונות", תוך ניטרול חפיפות.

השבועון "לאישה" ירד מ-7.1% ל-6.4%, בעוד מגזין "נשים" ירד מ-1.9% ל-1.4%. ירידות נרשמו גם במגזין "TheMarker" (מ-2.5% ל-1.8%) ו"נשיונל גאוגרפיק ישראל" (מ-2.8% ל-2.0%).

מגזין הרכב "אוטו" ירד מ-3.0% ל-2.8%, ואילו הירחון "החיים הטובים - קלאב 50+" ירד מ-1.7% ל-1.1%. "Epoch Times" ירד מ-2.1% ל-1.6%. בקטגוריית הדו-חודשיים, "ארץ וטבע" עלה קלות מ-2.2% ל-2.4%, ו"בניין ודיור" עלה מ-2.9% ל-3.0%.

בהערות הסקר נמסר כי הנתונים שוקללו בהתאם לעדכוני הלמ"ס האחרונים, שהביאו להערכות חדשות של גודל האוכלוסייה ומקדמי חשיפה. "לשינויים אלו יש פוטנציאל להשפיע על תוצאות ההשוואה בין תקופות", נכתב.

האזנה לרדיו

במקביל, נרשמה ירידה גם בהאזנה לרדיו: שיעור ההאזנה ביום חול ממוצע ירד ל-57.3%. תחנות "כאן" ירדו ל-33.9% לעומת 35.2% קודם לכן, ירידה שאינה מובהקת סטטיסטית.

תחנות גל"צ (גלי צה"ל וגלגל"צ בנטרול חפיפה) רשמו ירידה מובהקת ל-32.6% לעומת 36.0% בתקופה הקודמת. התחנות האזוריות של שפ"א ירדו ל-23.1%, בעוד אלו של אס מדיה עלו ל-12.5% - שינוי שאינו מובהק סטטיסטית.

בהשוואה חצי-שנתית, נמשכת מגמת הירידה גם בינואר-יוני 2025: תחנות "כאן" ירדו ל-33.5%, גל"צ ל-31.6%, ותחנות שפ"א ל-23.0%. תחנות אס מדיה שמרו על שיעור של 12.5%.