בבית ספר התיכון שליד האוניברסיטה בירושלים קיימו תלמידים מסיבת חג המולד הנוצרי כולל שימוש בסממנים השייכים לכך. בראיון לערוץ 7 אמרה ח"כ גילה פינקלשטיין מהמפד"ל, מי שהייתה מנהלת בית הספר התיכון צייטלין בתל אביב, כי בראש וראשונה יש להפנות את הזרקור כלפי מנהל בית הספר ד"ר גלעד אמיר, שצריך לשמש דוגמא ומופת לזהות יהודית שורשית. מצער, אומרת פינקלשטיין, שמנהל בית הספר ציין כי מדובר ב"גימיק", וכי הוא מצטער על המופע המביש. אין די בטענה כי מדובר בגימיק, ויש לערוך חשבון נפש חינוכי, אומרת פינקלשטיין.

לדבריה, מדובר בוויתור על חג החנוכה, שהוא בעל מסרים משפחתיים ובעל תוכן אותנטי שורשי יהודי, חג שהוא גם בעל סממנים אסטתיים, על חנוכיותיו, הנרות הדולקים בהן, והשירים המיוחדים ששרים בו.

תפקידם של מנהל בית הספר והצוות החינוכי הוא להטמיע את המורשת הלאומית, וכי שמחת החג צריכה להיות נחלת כל המגזרים.

לדבריה, התלמידים תירצו את רצונם בקיום מסיבה זו בכך שהם "מושפעים מהתרבות האמריקנית", אומרת פינקלשטיין ומציינת כי היה מן הראוי שהתלמידים יושפעו מהתרבות היהודית המפוארת. יש לפעול במהירות, אומרת פינקלשטיין, מאחר שתופעה זו, שיש בה ביטוי למטען עצום של "אנטי יהודיות", כלשונה, עלולה להתפשט כאש בשדה קוצים לבתי ספר נוספים.

לדבריה, פנתה ליו"ר ועדת החינוך בכנסת ח"כ אילן שלגי כדי שייערך בה דיון וייקבעו בה כללים ונהלים בקשר לאירועים בבתי ספר. כמו כן תמליץ פינקלשטיין על הגברת הפיקוח כדי שחלילה אותה "מסיבה מגונה", כלשונה לא תיהפך לנחלתם של בתי ספר נוספים.

לדבריה גם מנכ"לית משרד החינוך רונית תירוש התבטאה נגד מסיבה זו בתקשורת.

לדעתה של פינקלשטיין, מנהל בית הספר, שטען כי הסכים להתיר את המסיבה משום שבבית הספר לומדים גם ילדים ערבים נוצרים, היה צריך למנוע את קיומה. מדוע אין התחשבות ברגשותיהם של ילדים רבים המגיעים ממשפחות מסורתיות ודתיות המבקשים לחגוג את חגם, חג החנוכה? שואלת פינקלשטיין, ומוסיפה: מדוע יש להתחשב בילדים ערבים נוצרים?, "זו הרי מדינה יהודית, וכזו יש רק אחת".

פינקלשטיין סבורה כי יש לנקוט צעדים משמעתיים נגד מנהל בית הספר, וזאת כדי "שלא נשמע יותר על חגיגות חג המולד הנוצרי בבתי ספר יהודיים בישראל". (ר)