
פרסומת חג המולד של רשת הסטרימינג "דיסני+" עוררה סערה ציבורית וטענות על מסרים פרו־פלסטיניים סמויים. הפרסומת מתארת נערה שגדלה על סרטי דיסני ולאחר מכן חולקת את אהבתה עם בתה, תוך צפייה משותפת בתכני השירות.
במהלך הסרטון נראית הדמות פותחת וסוגרת מחשב נייד שעליו מוצגות שתי מדבקות - אחת של מיקי מאוס, והאחרת של אבטיח. מדבקת האבטיח עוררה את הביקורת, שכן מדובר בסמל שמשמש במשך שנים לתמיכה בפלסטינים, בשל צבעיו הזהים לדגל הפלסטיני.
מאז תחילת הלחימה בעזה הפך האבטיח לסמל נפוץ אף יותר בקרב תומכי הפלסטינים ברחבי העולם. מספר צופים טענו כי הצגתו בפרסומת של דיסני+ אינה מקרית, אלא ניסיון מוסווה להעביר מסר פוליטי.
חבר הפרלמנט הבריטי ממפלגת השמרנים, ריצ'רד הולדן, הגיב בחריפות לפרסומת ואמר לעיתון "טלגרף", "לדיסני יש כמה שאלות רציניות לענות עליהן כאן. או שהם פישלו בצורה רצינית בבקרת האיכות שלהם, או שהאג'נדה של WOKE כל כך עמוקה שהם אפילו לא שמים לב כשהם מפיצים תעמולה אנטי־יהודית".
בתגובה, נמסר מדוברי דיסני+: "המדבקה המוצגת בפרסומת נבחרה באופן אקראי ואינה הצהרה פוליטית".