אם בוועידת הליכוד צעק ראש הממשלה בגרון ניחר "אני אקבע" הרי שבנאומו המדיני בפני מליאת הכנסת אמר ראש הממשלה בנימה פייסנית "אני אתייעץ עם מרכיבי הקואליציה" ו"אביא את הצעדים לאישור הכנסת" .לאחר איומי חברי כנסת מהאיחוד הלאומי המפד"ל ואפילו מהליכוד כי יתנגדו להודעתו המדינית ואיום נגדי בהפיכת ההצבעה להצבעת אמון בממשלה עברה הודעתו של רה"מ ברוב של 51 מול 39 מתנגדים ו29 נעדרים. ההצבעה היתה רגילה.

ראש הממשלה הבהיר בנאומו כי "ישראל קיבלה את מפת הדרכים בצירוף 14 ההסתיגויות וישראל מחויבת למפת הדרכים גם היום".

שרון הפליג ארוכות בשבח סגולותיה של תוכנית מפת הדרכים "אינני נמנה על על אלו המספידים אותה" אמר והוסיף כי "התחלנו בישום מפת הדרכים עם אבו מאזן, ואנו נוקטים צעדים למלא את חלקנו גם היום... אם יקום בן שיח שיהיה לו אומץ לפרק את ארגוני הטרור נוכל להמשיך במפת הדרכים ולעבור לשלבים הבאים שלה".

שרון הבטיח כי במקרה זה תהיה הקלה משמעותית בחיי האוכלוסיה הערבית בשטחי הרש"פ.

"אני מקווה שאחמד קרע (אבו עלא) יתגלה כמנהיג כזה ויפסיק את תרגילי ההתחמקות כולל מפגישה איתי".

בשלב זה הגיע ראש הממשלה לאזור הממוקש של "מה יקרה אם" ממנו חששו חברי הקואליציה ממפלגות הימין. הפעם המילים היו דומות אבל המנגינה היתה אחרת לחלוטין.אפילו צמד המילים "חד צדדיים" לא הושמעה.

"אני לא מתעלם מכך שבעוד מספר חודשים ניווכח שלא כך הדבר והפלשתינים ממשיכים לדחות... אסור להתעלם מתרחיש כזה. אנו נערכים לאפשרות זו כבר היום" אמר שרון והוסיף "במידה ונגיע להחלטה שכזו כשניוכח שכלו כל אפשרויות , נאלץ לנקוט בשורת צעדים שתעניק מאקסימום בטחון ומינימום חיכוך לאזרחי ישראל".

שרון הדגיש כי מדובר בצעדים לתקופת זמן קצרה "עד שימצאו הפלשתינים מנהיגות נדרשת לחידוש המו"מ".

ראש הממשלה הבהיר כי כאשר יוחלט שאכן כלו כל האפשרויות, הוא יגבש את הצעדים תוך "הדברות ממצה עם גורמי הקואליציה ותיאום עם בעלות בריתנו ובראשן ארה"ב".

שרון אמר עוד כי מינה צוות בראשות האלוף גיורא איילנד לבחון ולגבש את הצעדים הללו וציין כי יש לו מספר כיווני חשיבה עליהם דיבר בוועדת החוץ והבטחון (תוכנית "הזזת" הישובים בחבל עזה).

ראש הממשלה הודיע כי כפי שהודיע שהסכמים שיחתמו עם הפלשתינים יובאו לאישור הכנסת "גם הצעדים יובאו לאישור הכנסת כדי שנוכל לקיים דיון רציני יסודי ומעמיק".

שרון חתם את דבריו בהבהרה כי "הצעדים לא גובשו ואינם עומדים על הפרק".

סגן שרת החינוך צבי הנדל מסר בתגובה לנאום שרון: אני שמח שרוה"מ התנתק הפעם בנאומו מדיבורים על בריחה ועקירה. אני מאד מקוה שנאומו היום בכנסת יתחיל תהליך בו אריק שרון
יחזור להיות אריק שרון.

יו"ר המפד"ל, השר אפי איתם, אומר בתגובה לנאומו של ראש הממשלה אריאל שרון: "זו הוכחה מובהקת שיש לנו השפעה על ראש הממשלה. כשזה מגיע למגרש הפוליטי האמיתי רה"מ מחליט שהוא רוצה להמשיך ולקיים את הקואליציה".

(א"ב)