
פעיל ימין הנתון במעצר בית מנהלי ביקש לצאת ולהשתתף בחגיגת בת המצווה של אחותו, אך בקשתו נדחתה בטענה לחשש לביטחון האזור. הבקשה הוגשה באמצעות עו"ד עדי קידר מארגון חוננו.
על פי המידע שנמסר, במסגרת הצו המנהלי נדרש המתיישב לשהות במעצר בית בבית סביו וסבתו בחברון.
עוד נטען כי ההחלטה התקבלה מבלי שנערך בירור מוקדם עם הסבים, שהם אזרחים מבוגרים הזקוקים לטיפולים רפואיים שוטפים, ומבלי שניתנה הסכמתם לארחו למשך חצי שנה.
עו"ד קידר מתח ביקורת על דחיית הבקשה ואמר, "אין כל היגיון או הצדקה לדחיית יציאה אלמנטרית ופשוטה זו. איזו סכנה נשקפת מבחור אשר יחגוג עם אחותו את בת המצווה שלה? מדובר בהתעללות חסרת כל בסיס או ראיה החוזרת שוב ושוב כנגד ציבור המתיישבים".
עוד הוסיף קידר, "הגיע הזמן לעצור את רדיפת המתיישבים בידי השב"כ אשר חייב להתפכח ולהבחין בין אויב לאוהב".