
הראשון לציון והרב הראשי לישראל, הרב דוד יוסף, התייחס בכנס לבלניות לשאלת טבילת נשים ללא נוכחות בלנית, בעקבות פסיקת בג"ץ המתירה זאת.
לפי פרסום בחדשות 12, הרב יוסף הבהיר כי הבלניות מחויבות לפעול בהתאם לחוק ולא למנוע מאישה לטבול לבדה. "אם תבוא אישה ותגיד שהיא לא רוצה שתהיה בלנית ואתן לא תתנו לה לטבול, אתן מסתכנות בבית סוהר", אמר.
עם זאת, הרב קרא לבלניות להביע את התנגדותן למהלך. "מותר לכן לומר לה: 'הרב הראשי, הרב דוד יוסף, אמר שאת מרימה יד בתורה'", אמר לקהל.
בהמשך הוסיף הרב הנחיות נוספות לבלניות: "תגידו לה שהיא עושה בניגוד להלכה, את מרימה יד בתורה, תתביישי לך. תרימו קול ותצעקו". לדבריו, בדרך זו הבלניות אינן מפרות את החוק, "אבל ביזיתן אותן, ותשתדלו שכולם ישמעו".
עו"ד עפרה סיטסמר, מנהלת המחלקה המשפטית בארגון עתים, מתחה ביקורת על דברי הרב: "מצער מאוד שהרב הראשי של מדינת ישראל מדיח עובדות ציבור להפר את החוק מעל במה שניתנה לו כעובד ציבור בכיר. זו גם פגיעה חמורה בחופש הבחירה, המעוגן בהלכה, של מאות אלפי הנשים שטובלות באופן קבוע במדינת ישראל. מדובר בחציית קו אדום ואנו נגיש תלונה לנציבות על התנהלותו של הרב".