נתיב נסיעה מהיר לתחבורה ציבורית יוקם, לראשונה בארץ, בכביש ירושלים - תל אביב, בקטע שבין מחלף בן גוריון ועד מחלף קיבוץ גלויות, בכניסה לתל אביב. הנתיב יוקם במטרה לעודד את הנסיעה בתחבורה הציבורית.
קבוצת מומחי תחבורה הציגה היום את ממצאיה לצוות מיוחד של משרדי התחבורה והאוצר. המומחים קובעים חד- משמעית כי יש כדאיות כלכלית ותחבורתית להקמת הנתיב. שר התחבורה אמר היום, שמשרדו יפרסם בימים הקרובים את המכרז להקמת הנתיב המהיר.
הנתיב המהיר, שאורכו כ- 13 קילומטרים, ישמש את התחבורה הציבורית וכלי רכב המסיעים ארבעה נוסעים ויותר. כלי רכב בעלי פחות מארבעה נוסעים יהיו זכאים להשתמש בנתיב תמורת תשלום אגרה.
הנתיב המהיר יוקם בשיטת ה- B.O.T שבה היזם מקים את הפרוייקט במימונו ומתפעלו במשך 25 שנה. הפרוייקט כולל הקמת מסוף תחבורה שישולבו בו תחנת רכבת חדשה, מסוף אוטובוסים, חניון "חנה וסע", הכולל כ- 2000 מקומות חנייה, ומרכז פיקוח על מערכת האגרה וניהול התנועה. עלות הפרוייקט נאמדת בכ- 350 מיליון שקל.
בעלי רכב פרטי יוכלו לחנות במגרש החניה ולנסוע ללא תשלום לאזור הקריה ולבורסה ברמת גן, באמצעות קווי אוטובוסים מיוחדים שיועמדו לרשותם. מסוף התחבורה המשולב ימוקם בסמוך למחלף שפירים וישרת את הבאים בעיקר מכיוון ירושלים, ראשון לציון ואור יהודה.
יצויין כי קטע הכביש ממחלף בן גוריון ועד הכניסה לנתיבי איילון הוא אחד הכבישים העמוסים ביותר במדינה. מידי יום נוסעים בקטע זה יותר מ- 100 אלף כלי רכב.
קבוצת מומחי תחבורה הציגה היום את ממצאיה לצוות מיוחד של משרדי התחבורה והאוצר. המומחים קובעים חד- משמעית כי יש כדאיות כלכלית ותחבורתית להקמת הנתיב. שר התחבורה אמר היום, שמשרדו יפרסם בימים הקרובים את המכרז להקמת הנתיב המהיר.
הנתיב המהיר, שאורכו כ- 13 קילומטרים, ישמש את התחבורה הציבורית וכלי רכב המסיעים ארבעה נוסעים ויותר. כלי רכב בעלי פחות מארבעה נוסעים יהיו זכאים להשתמש בנתיב תמורת תשלום אגרה.
הנתיב המהיר יוקם בשיטת ה- B.O.T שבה היזם מקים את הפרוייקט במימונו ומתפעלו במשך 25 שנה. הפרוייקט כולל הקמת מסוף תחבורה שישולבו בו תחנת רכבת חדשה, מסוף אוטובוסים, חניון "חנה וסע", הכולל כ- 2000 מקומות חנייה, ומרכז פיקוח על מערכת האגרה וניהול התנועה. עלות הפרוייקט נאמדת בכ- 350 מיליון שקל.
בעלי רכב פרטי יוכלו לחנות במגרש החניה ולנסוע ללא תשלום לאזור הקריה ולבורסה ברמת גן, באמצעות קווי אוטובוסים מיוחדים שיועמדו לרשותם. מסוף התחבורה המשולב ימוקם בסמוך למחלף שפירים וישרת את הבאים בעיקר מכיוון ירושלים, ראשון לציון ואור יהודה.
יצויין כי קטע הכביש ממחלף בן גוריון ועד הכניסה לנתיבי איילון הוא אחד הכבישים העמוסים ביותר במדינה. מידי יום נוסעים בקטע זה יותר מ- 100 אלף כלי רכב.